Zobrazeno 1 - 10
of 389
pro vyhledávání: '"Hinterland accessibility"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Transport Policy 2011 18(2):382-391
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Scopus
RUO. Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo
instname
RUO. Repositorio Institucional de la Universidad de Oviedo
instname
While immediate port hinterlands remain relatively captive, distant hinterlands are fiercely contested. Where road is the dominant mode, transport costs are a function of distance which is therefore often the key determinant of port choice. Where dis
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Revue d'Économie Régionale & urbaine; 2023, Issue 4, p579-607, 29p
Publikováno v:
Maritime Policy and Management, 38(4), 415-435. Taylor & Francis Ltd
Hinterland accessibility is one of the main determinants in port competition. Improving hinterland accessibility is a complex process in which many actors are involved and many factors play a role. It requires coordination mechanisms beyond the price
Autor:
Lin Feng, Shengyu Hao
Publikováno v:
CICTP 2014.
Hinterland accessibility is one of the determinants used to measure how a port competes in a multi-port gateway region. The interplay between port and hinterland receives a lot of attention from academia. In this paper, the authors discuss how periph
Traditionally, distance was considered the parameter that could better reflect the economic influence of a seaport on land. Containerisation and intermodality progressively eroded such a paradigm and currently distance became only one of the factors
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7c3915243e0691c2e5bce19d54213516
http://hdl.handle.net/11567/255321
http://hdl.handle.net/11567/255321
Publikováno v:
International Journal of Shipping and Transport Logistics. 6:422
As the bottleneck of intermodal transportation systems has shifted from the ship/port interface to the port/inland interface, container port productivity is likely to be constrained by the connection between ports and hinterlands (Heaver, 2006). This