Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"Highly flexible aircraft"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 21669-21685 (2021)
This paper deals with investigating the closed-loop stability boundary of the highly flexible aircraft with structural flexibility and input saturation constraint. A method is presented to analyze the stable region based on the system features of the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae885fc5171947b8800dd007913b026b
Autor:
Chi Peng, Jianjun Ma
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 192844-192856 (2020)
In this study, an adaptive online data-driven tracking controller for a highly flexible aircraft (HFA) was developed. This control design innovatively combines integral reinforcement learning (IRL) and the optimal control theory to ensure asymptotic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1cbef8ed11394a7e9c481d2fb3dc55db
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 10, Iss 3, p 949 (2020)
A framework to model and analyze the coupled nonlinear aeroelasticity and flight dynamics of highly flexible aircrafts is presented. The methodology is based on the dynamics of 3D co-rotational beams. The coupling of axial, bending and torsional effe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/460f8d307b244b268fc49c77fd26e816
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 21669-21685 (2021)
This paper deals with investigating the closed-loop stability boundary of the highly flexible aircraft with structural flexibility and input saturation constraint. A method is presented to analyze the stable region based on the system features of the
Publikováno v:
Applied Sciences
Volume 10
Issue 3
Applied Sciences, Vol 10, Iss 3, p 949 (2020)
Volume 10
Issue 3
Applied Sciences, Vol 10, Iss 3, p 949 (2020)
A framework to model and analyze the coupled nonlinear aeroelasticity and flight dynamics of highly flexible aircrafts is presented. The methodology is based on the dynamics of 3D co-rotational beams. The coupling of axial, bending and torsional effe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ritter, Markus Raimund
Some classes of aircraft are characterized by highly flexible wings undergoing large structural deformations in steady and maneuvering flight. In most cases this flexibility is the result of a high aspect ratio, which is in turn forced by dedicated d
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d0d3da413148855db8db27ae3a75a2c2
https://depositonce.tu-berlin.de/handle/11303/9586
https://depositonce.tu-berlin.de/handle/11303/9586