Zobrazeno 1 - 10
of 113
pro vyhledávání: '"Hernandez, Carla"'
Teaching physics in real-life contexts continues to be a challenge for teachers at different educational levels. In this article, three Context-Rich Problems are proposed to be implemented in the classroom for higher education, using the explosion th
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2209.14441
Autor:
Amoretti, Silvia, Anmella, Gerard, Bernardo, Miquel, Alfonso, Miqueu, Hernandez, Carla, García-Portilla, María Paz, González-Blanco, Leticia, Safont, Gemma, Garrido, Ignasi, Sanchez-Autet, Monica, Arranz, Belén
Publikováno v:
In Spanish Journal of Psychiatry and Mental Health July-September 2024 17(3):168-174
The article presents a proposal to contextualize the study of movement in first courses of university physics, as a contribution to decision-making in situations of a social nature. For this, the case of the use of kinetic impact projectiles and the
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2004.10704
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Phys. Rev. Phys. Educ. Res. 16, 023101 (2020)
We present the findings of a pilot plan of active learning implemented in introductory physics in a Chilean public university. The model is research based as it considered a literature review for adequate selection and design of activities, consisten
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1909.01235
Publikováno v:
Phys. Educ. 54, 065006, 2019
It has become increasingly common for high-school students to see media reports on the importance of quantum mechanics in the development of next-generation industries such as drug development and secure communication, but few of them have been expos
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1904.10537
Autor:
Anmella, Gerard, Amoretti, Silvia, Safont, Gemma, Meseguer, Ana, Vieta, Eduard, Pons-Cabrera, Maria Teresa, Alfonso, Miqueu, Hernández, Carla, Sanchez-Autet, Monica, Pérez-Baldellou, Ferran, González-Blanco, Leticia, García-Portilla, Maria Paz, Bernardo, Miquel *, Arranz, Belén
Publikováno v:
In Spanish Journal of Psychiatry and Mental Health September 2023
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.