Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"Heller, Laurie M."'
Autor:
Lee, Junwon, Tailleur, Modan, Heller, Laurie M., Choi, Keunwoo, Lagrange, Mathieu, McFee, Brian, Imoto, Keisuke, Okamoto, Yuki
Despite significant advancements in neural text-to-audio generation, challenges persist in controllability and evaluation. This paper addresses these issues through the Sound Scene Synthesis challenge held as part of the Detection and Classification
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2410.17589
With the ever-rising quality of deep generative models, it is increasingly important to be able to discern whether the audio data at hand have been recorded or synthesized. Although the detection of fake speech signals has been studied extensively, t
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2403.17529
Autor:
Tailleur, Modan, Lee, Junwon, Lagrange, Mathieu, Choi, Keunwoo, Heller, Laurie M., Imoto, Keisuke, Okamoto, Yuki
This paper explores whether considering alternative domain-specific embeddings to calculate the Fr\'echet Audio Distance (FAD) metric can help the FAD to correlate better with perceptual ratings of environmental sounds. We used embeddings from VGGish
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2403.17508
Machine Listening, as usually formalized, attempts to perform a task that is, from our perspective, fundamentally human-performable, and performed by humans. Current automated models of Machine Listening vary from purely data-driven approaches to app
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2302.09719
Autor:
Elizalde, Benjamin, Revutchi, Radu, Das, Samarjit, Raj, Bhiksha, Lane, Ian, Heller, Laurie M.
In Psychology, actions are paramount for humans to identify sound events. In Machine Learning (ML), action recognition achieves high accuracy; however, it has not been asked whether identifying actions can benefit Sound Event Classification (SEC), as
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2104.12693
Autor:
Oszczapinska, Urszula1,2 hellerl@andrew.cmu.edu, Heller, Laurie M.1,2, Jang, Seojun1, Nance, Bridget1
Publikováno v:
JASA Express Letters. Feb2024, Vol. 4 Issue 2, p1-7. 7p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Auditory Perception & Cognition; Mar-Jun2023, Vol. 6 Issue 1/2, p154-182, 29p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.