Zobrazeno 1 - 10
of 129
pro vyhledávání: '"Heintz, Christophe"'
Autor:
Deb, Angarika, Saunders, Daniel, Major-Smith, Daniel, Dyble, Mark, E. Page, Abigail, Salali, Gul Deniz, B. Migliano, Andrea, Heintz, Christophe, Chaudhary, Nikhil
Publikováno v:
In Evolution and Human Behavior July 2024 45(4)
Autor:
Heintz, Christophe
Cette thèse préconise d'utiliser des outils théoriques de l'anthropologie cognitive pour l'étude scientifique de la science. Ces outils sont l'´epidémiologie des représentations, développée par Dan Sperber, et l'étude de la cognition distri
Externí odkaz:
http://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00145899
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00/14/58/99/PDF/Heintz-thesis.pdf
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00/14/58/99/PDF/Heintz-thesis.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Reciprocity is at the heart of human prosociality. It has been shown that the willingness to reciprocate when others act in a way that benefits us, depends on how much one benefits from the partner's decisions or actions. Further, it has been demonst
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::d7813a7ccc6c5e5f8667f3961525cb17
Autor:
Heintz, Christophe, Blazsek, Reka
How do people know who owns what? In two experiments, we aim to investigate the role that (1) subtle contextual cues and (2) cultural norms have in producing beliefs about ownership. We use vignettes to find out.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::853231e8db97726bbc2037f4009c2643
We investigate how adult participants infer partners' costs for social actions in one online experiment. We present participants with hypothetical scenarios. Our experimental conditions manipulate the magnitude of the benefit that the main character
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::0edafd8eb82df7bdf95ad4663d8fe2d0