Zobrazeno 1 - 10
of 29 606
pro vyhledávání: '"Hedonic scale"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Food Science and Technology, Vol 3 (2023)
The 9-point hedonic scale is the most widely used scale for consumer acceptance testing globally. The scale has nine categories with verbal anchors which are converted to a numerical scale with numbers assigned at equal intervals so that the psycholo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b8de4999dad48f893e350fb9bd140d0
Autor:
Antonella Rosa, Carla Masala
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 24, p 13083 (2023)
Spices and herbs improve sensory perception and acceptance of foods in subjects with chemosensory deficits. Our study demonstrated that aromatic spices/herbs greatly influenced the sensory perception of an aromatic myrtle bitter liqueur (Mirtamaro) i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1f39cc1acb64f7b8ef94c380da01592
Autor:
Micene, Katieli Tives1,2 (AUTHOR), Arezes, Pedro Miguel Ferreira Martins3 (AUTHOR), Andrade, Fernanda Gomes de2 (AUTHOR), Reyes, Bengie Omar Vazquez2 (AUTHOR), Spak, Marcia Danieli Szeremeta4 (AUTHOR), Kist, Airton5 (AUTHOR), Colmenero, João Carlos1,2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Food Quality. 2/11/2020, p1-22. 22p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Katieli Tives Micene, Pedro Miguel Ferreira Martins Arezes, Fernanda Gomes de Andrade, Bengie Omar Vazquez Reyes, Marcia Danieli Szeremeta Spak, Airton Kist, João Carlos Colmenero
Publikováno v:
Journal of Food Quality, Vol 2020 (2020)
Hedonic point scales are widely used in food preference studies. However, in this type of scale, the symmetrical distribution of categories and inaccuracy of the responses may interfere with the results of the research. This paper proposes the fuzzy
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d8446fc29e6c4501913a91b316e4ed87