Zobrazeno 1 - 10
of 484
pro vyhledávání: '"Harendza, S"'
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 40; DOC17 /20230417/
Background: Undergraduate medical students take the licensing exam (M3) as a two-day oral-practical examination. The main requirements are to demonstrate history taking skills and coherent case presentations. The aim of this project was to establish
Autor:
Harendza, S
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 40; DOC14 /20230417/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Harendza, S
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 39; DOC28 /20220715/
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 41, Iss 4, p Doc43 (2024)
Background: The use of tobacco, alcohol and other drugs has considerable health consequences. Substance histories are often only incompletely taken in everyday clinical practice. When learning to take a medical history in medical school, one of the l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01c5b7a352434b29942896817d089123
Autor:
Zelesniack, E, Harendza, S
Publikováno v:
Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA); 20210916-20210917; Zürich, Schweiz; DOCV33-01 /20210915/
Fragestellung/Zielsetzung: Gemäß dem Nationalen Kompetenzbasierten Lernzielkatalog (NKLM) sollten die Absolventen/-innen eines Medizinstudiums Basiskompetenzen erworben haben, die es ermöglichen, selbstständig ärztlich tätig zu werden sowie die
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::997b49894ca6961c017c2abd2010e150
Autor:
Harendza, S
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 2, p Doc48 (2021)
GMS Journal for Medical Education
GMS Journal for Medical Education; VOL: 38; DOC48 /20210215/
GMS Journal for Medical Education
GMS Journal for Medical Education; VOL: 38; DOC48 /20210215/
[for full text, please go to the a.m. URL]
GMS Journal for Medical Education; 38(2):Doc48
GMS Journal for Medical Education; 38(2):Doc48
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1a294156f84d6449bc0d00c47f840503
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 37; DOC94 /20201203/
Background: Focused history taking, knowledge-based clinical reasoning, and adequate case presentation during hand-offs represent important facets of competence of practicing physicians. Based on a validated 360-degree assessment simulating a first d
Publikováno v:
Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA); 20200909-20200912; Zürich; DOCV-041 /20201118/
Fragestellung/Zielsetzung: Das Berliner Global Rating (BGR) wurde zur Bewertung von Gesprächskompetenz von Medizinstudierenden entwickelt und für den deutschsprachigen Raum adaptiert [ref:1], [ref:2]. Seither wird sie an einigen deutschen Fakultät
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4c1b586a073f4608804f0dbc91a3d920