Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Hard–easy effect"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Liu, Bin, Tan, Monica
Publikováno v:
Studies in Economics and Finance, 2019, Vol. 38, Issue 3, pp. 601-618.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/SEF-12-2017-0345
Publikováno v:
Judgment and Decision Making, Vol 6, Pp 43-57 (2011)
In a series of three experiments, participants made inferences about which one of a pair of two objects scored higher on a criterion. The first experiment was designed to contrast the prediction of Probabilistic Mental Model theory (Gigerenzer, Hoffr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83916bba0f314174a0345069a4592660
Autor:
Bin Liu, Monica Tan
Publikováno v:
Studies in Economics and Finance. 38:601-618
Purpose This paper aims to investigate how overconfidence bias affects financial market participants’ forecast accuracy based on the hard–easy effect concept of overconfidence research. Design/methodology/approach The authors adopt an experimenta
Autor:
Eunsung Park, Roy B. Clariana
Cognitive and metacognitive processes during learning depend on accurate monitoring, this investigation examines the influence of immediate item-level knowledge of correct response feedback on cognition monitoring accuracy. In an optional end-of-cour
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8f3f92f0049e3af4d60799f7a6f74438
https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-256756/v1
https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-256756/v1
Autor:
Peter S. Park
Publikováno v:
Journal of Theoretical Biology. 541:111031
Cognitive biases like underinference, the hard-easy effect, and recurrently non-monotonic confidence are evolutionarily puzzling when viewed as persistent flaws in how people learn from environmental feedback. To explain these empirically robust cogn
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
John Dunlosky, Marissa K. Hartwig
Publikováno v:
Contemporary Educational Psychology. 49:80-90
A category learning judgment (CLJ) involves judging one’s learning or performance for a given topic or category. The present study was the first to investigate CLJs in a classroom, where students’ judgments of how well they have learned topics ma