Zobrazeno 1 - 10
of 149
pro vyhledávání: '"Halpin, Peter"'
Testing Whether Reported Treatment Effects are Unduly Dependent on the Specific Outcome Measure Used
Autor:
Halpin, Peter, Gilbert, Joshua
This paper addresses the situation in which treatment effects are reported using educational or psychological outcome measures comprised of multiple questions or "items." A distinction is made between a treatment effect on the construct being measure
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2409.03502
Publikováno v:
Psychometrika volume 87, pages 266-288 (2022)
This paper presents a machine learning approach to multidimensional item response theory (MIRT), a class of latent factor models that can be used to model and predict student performance from observed assessment data. Inspired by collaborative filter
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2301.00909
Autor:
Halpin, Peter F.
This paper proposes a method for assessing differential item functioning (DIF) in item response theory (IRT) models. The method does not require pre-specification of anchor items, which is its main virtue. It is developed in two main steps, first by
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2207.04598
Publikováno v:
In Early Childhood Research Quarterly Q2 2024 67:1-12
Autor:
Emmett, Susan D a, b, c, *, Platt, Alyssa b, d, Turner, Elizabeth L b, d, Gallo, Joseph J e, Labrique, Alain B i, Inglis, S Meade b, c, Jenson, Cole D k, Parnell, Heather E b, c, Wang, Nae-Yuh f, g, j, Hicks, Kelli L m, Egger, Joseph R b, Halpin, Peter F n, Yong, Michael h, o, Ballreich, Jeromie h, Robler, Samantha Kleindienst k, l
Publikováno v:
In The Lancet Global Health July 2022 10(7):e1023-e1033
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Disability & Rehabilitation; Jul2024, Vol. 46 Issue 15, p3342-3354, 13p
Publikováno v:
In Teaching and Teacher Education April 2018 71:283-296
Publikováno v:
Journal of Educational Measurement, 2017 Apr 01. 54(1), 70-84.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45148412
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.