Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"Hagenbach, Jeanne"'
Autor:
Hagenbach, Jeanne, Koessler, Frédéric
Publikováno v:
In European Economic Review February 2022 142
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hagenbach, Jeanne
Depuis une dizaine d'années, l'étude des réseaux est une branche très active de la recherche en économie. Il est désormais largement admis que ceux-ci jouent un rôle central dans la transmission décentralisée des informations entre les indiv
Externí odkaz:
http://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00450632
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00/45/06/32/PDF/Hagenbach_jeanne_these.pdf
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00/45/06/32/PDF/Hagenbach_jeanne_these.pdf
Autor:
Hagenbach, Jeanne, Koessler, Frédéric
Publikováno v:
In Games and Economic Behavior November 2020 124:105-121
Publikováno v:
In Games and Economic Behavior November 2018 112:139-165
Publikováno v:
The Scandinavian Journal of Economics, 2017 Oct 01. 119(4), 882-909.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45097690
Autor:
Hagenbach, Jeanne, Koessler, Frédéric
Publikováno v:
In Journal of Economic Behavior and Organization November 2017 143:1-8
Publikováno v:
Econometrica, 2014 May 01. 82(3), 1093-1131.
Externí odkaz:
http://dx.doi.org/10.3982/ECTA11070
Many empirical and experimental studies show that social divisions negatively impact economic outcomes. This experiment reverses the causal arrow and asks if economic settings affect individuals' social perceptions. Subjects receive information about
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3379::de479c984378cfb1e8a8b6ca1e2a2d29
https://hal-sciencespo.archives-ouvertes.fr/hal-03792554/document
https://hal-sciencespo.archives-ouvertes.fr/hal-03792554/document
Autor:
Hagenbach, Jeanne, Saucet, Charlotte
We experimentally study how individuals read strategically-transmitted information when they have preferences over what they will learn. Subjects play disclosure games in which Receivers should interpret messages skeptically. We vary whether the stat
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3379::cddfd303b683aadcfa2eae78c71e1230
https://hal.science/hal-03770685/file/MotivatedSkept-V1.pdf
https://hal.science/hal-03770685/file/MotivatedSkept-V1.pdf