Zobrazeno 1 - 10
of 112
pro vyhledávání: '"Haavold, Per Øystein"'
Publikováno v:
Stenberg E, Haavold PØH, Sriraman B. What types of insight do expert students gain during work with ill-structured problems in mathematics?. Jo
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10037/35627
Publikováno v:
Haavold PØH, Blomhøj KM: Coherence through inquiry based mathematics education. In: Jankvist UT, Van den Heuvel-Panhuizen MHAM, Veldhuis M. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019. European Society for Research in Mathematics Education p. 4389-4396
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10037/31200
Publikováno v:
Pedersen, Haavold. Students’ mathematical beliefs and motivation in the context of inquiry-based mathematics teaching. International Jo
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10037/30104
Autor:
Haavold, Per Øystein1 per.oystein.haavold@uit.no
Publikováno v:
Mathematics Enthusiast. Jan2021, Vol. 18 Issue 1/2, p139-159. 21p. 2 Charts.
During the latest decades, inquiry-based teaching (IBMT) has become one of the top issues at the agenda for educational politics. IBMT is seen as having a potential for enhancing the students' motivation for and appreciation of mathematics as a field
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______166::c3525db0b8ed07d38d411be821319cdc
https://hal.science/hal-03760079
https://hal.science/hal-03760079
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Haavold PØH, Sriraman B. Creativity in problem solving: Integrating two different views of insight. ZDM: Mathematics Education. 2021
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10037/24123
Publikováno v:
Roksvold JN, Haavold PØH. Using pathologies as starting points for inquiry-based mathematics education: The case of the palindrome. Skrifter från Svensk förening för matematikdidaktisk forskning. 2021
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10037/22120
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Haavold, Per Øystein
Publikováno v:
Haavold PØH. Impediments to mathematical creativity: Fixation and flexibility in proof validation . The Mathematics Enthusiast. 2020;18(1):139-159
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10037/31103