Zobrazeno 1 - 10
of 144
pro vyhledávání: '"HLFC"'
Autor:
Lennart Lobitz, Hendrik Traub, Mats Overbeck, Maximilian Bień, Sebastian Heimbs, Christian Hühne, Jens Friedrichs, Peter Horst
Publikováno v:
Aerospace, Vol 10, Iss 11, p 938 (2023)
Laminar flow offers significant potential for increasing the energy-efficiency of future transport aircraft. The German Cluster of Excellence SE2A is developing a new approach for hybrid laminar flow control. The concept aims to maintain laminar flow
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dc4e543d88394401922062c148f41fc9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nikolaos Kehayas
Publikováno v:
Aviation, Vol 27, Iss 1 (2023)
Friction drag constitutes approximately half of the total drag of subsonic civil transport aircraft at cruise conditions. Several means were examined to control the flow over an aircraft and achieve laminar flow. Here, a new concept for friction drag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f3bd2b5064b40f3a3bd62e14b940749
Autor:
Prasannakumar, Adarsh, Wolff, Johannes, Radespiel, Rolf, Boermans, L.M.M., Hühne, Christian, Badrya, Camli
Publikováno v:
CEAS Aeronautical Journal, 13(4)
Hybrid laminar flow control (HLFC) can be a possible solution for future sustainable energy-efficient aviation. The current study proposes a MATLAB-based numerical tool for the design of the suction system for an airfoil optimized for a subsonic shor
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Th Clean Sky 2 project ECHO focus on the integration of an hybrid laminar flow control (HLFC) system on an horizontal stabilizer for a long range aircraft. HLFC extracts a part of the boundary layer in order to stabilize the flow and thus reduce the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::9c7a9a05d0f51601f2cc4ce3603fbbad
https://doi.org/10.5281/zenodo.7248366
https://doi.org/10.5281/zenodo.7248366
Für die vorliegenden Studien werden hochauflösende numerische Berechnungen verschieder Geometrien von Absaugoberflächen durchgeführt. Unter anderem wird das Wachstum von Tollmien-Schlichting-Wellen über porösen Absaugoberflächen mit darunterli
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8b6ae4501bdf728a4821547b0f55e93c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.