Zobrazeno 1 - 10
of 375
pro vyhledávání: '"HATFIELD, LAURA A."'
Autor:
Shahn, Zach, Hatfield, Laura
Consider a very general setting in which data on an outcome of interest is collected in two `groups' at two time periods, with certain group-periods deemed `treated' and others `untreated'. A special case is the canonical Difference-in-Differences (D
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2408.16039
Autor:
Fry, Carrie E., Hatfield, Laura A.
Quasi-experimental methods have proliferated over the last two decades, as researchers develop causal inference tools for settings in which randomization is infeasible. Two popular such methods, difference-in-differences (DID) and comparative interru
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2006.11346
Autor:
Zeldow, Bret, Hatfield, Laura A.
Difference-in-differences (diff-in-diff) is a study design that compares outcomes of two groups (treated and comparison) at two time points (pre- and post-treatment) and is widely used in evaluating new policy implementations. For instance, diff-in-d
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1911.12185
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bilinski, Alyssa, Hatfield, Laura A.
Many causal models make assumptions of "no difference" or "no effect." For example, difference-in-differences (DID) assumes that there is no trend difference between treatment and comparison groups' untreated potential outcomes ("parallel trends"). T
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1805.03273
Autor:
Kurz, Christoph, Hatfield, Laura
Inpatient care is a large share of total health care spending, making analysis of inpatient utilization patterns an important part of understanding what drives health care spending growth. Common features of inpatient utilization measures include zer
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1711.07527
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Milbank Quarterly, 2020 Sep 01. 98(3), 847-907.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48585612