Zobrazeno 1 - 10
of 88
pro vyhledávání: '"H.-G. Hoffmann"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Michael H. G. Hoffmann
Publikováno v:
Science and Engineering Ethics. 26:793-819
Wicked problems-that is, problems that can be framed in a number of different ways, depending on who is looking at them-pose ethical challenges for professionals that have scarcely been recognized as such. Even though wicked problems are all around u
Autor:
Michael H. G. Hoffmann
Publikováno v:
Topoi. 40:1173-1186
Most of the epistemological debate on disagreement tries to develop standards that describe which actions or beliefs would be rational under specific circumstances in a controversy. To build things on a firm foundation, much work starts from certain
Autor:
Michael H. G. Hoffmann
Publikováno v:
Social Science Quarterly.
Autor:
Michael H. G. Hoffmann
Publikováno v:
Erkenntnis. 84:1387-1407
Although there is increasing interest in philosophy of science in transcendental reasoning, there is hardly any discussion about transcendental arguments. Since this might be related to the dominant understanding of transcendental arguments as a tool
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Michael H. G. Hoffmann
Publikováno v:
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 14
Peirce developed two different concepts—”abduction” and “diagrammatic reasoning”—that are interesting for theories of creativity in mathematics, the sciences, and in learning. He defined “abduction” as the “inference” from surpris
Autor:
Michael H. G. Hoffmann
Publikováno v:
Argumentation. 30:365-397
Why do we formulate arguments? Usually, things such as persuading opponents, finding consensus, and justifying knowledge are listed as functions of arguments. But arguments can also be used to stimulate reflection on one’s own reasoning. Since this