Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Gyllenpalm, Jakob"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gyllenpalm, Jakob
The objective of this thesis is to describe and analyse customs of science teaching in secondary schools and teacher education programmes in Sweden in relation to the notion of “inquiry” in science education. The main focus is on customs of langu
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-42694
Autor:
Gyllenpalm, Jakob1, Rundgren, Carl-Johan1 carl-johan.rundgren@mnd.su.se, Lederman, Judith2, Lederman, Norman2
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Educational Research. Mar2022, Vol. 66 Issue 2, p336-354. 19p.
Publikováno v:
International Journal of Science Education, 32, 9, 1151-1172
With a focus on the use of language related to scientific inquiry, this paper explores how 12 secondary school science teachers describe instances of students’ practical work in their science classes. The purpose of the study was to shed light on t
Externí odkaz:
http://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/25130
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Laboratory work in physics has traditionally focused on the verification of facts, theories and laws. In contrast, this article describes how laboratory tasks can be used to promote students understanding about the nature of science and scientific in
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c71e63f4c5e59962da7fa42d20eb984e
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-160349
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-160349
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Fangbing Wei, Juan E. Jiménez, Shereen Aly, Renee S. Schwartz, Jakob Gyllenpalm, Cathy Buntting, Mariana Aparecida Bologna Soares de Andrade, Qiaoxue Zhou, Judith S. Lederman, Huang Xiao, Kerstin Kremer, Frauke Voitle, Soraya Hamed Al-Lal, Cheng Liu, Arvi Tapani Hakanen, Selina Bartels, Ahmed ElZorkani, Yaozhen Pan, Heba EL-Deghaidy, Pi Chu Kuo, Zhifeng Wu, Cigdem Han-Tosunoglu, Ana Rivero García, Christine V. McDonald, David Santibáñez-Gómez, Mustafa Çakir, Jari Lavonen, Shiang Yao Liu, Ron Blonder, Carl-Johan Rundgren, Shu Fen Lin, Bin Lv, Serhat Irez, Mark Akubo, Anne Hume, Norman G. Lederman, Kathy Saunders, Enshan Liu, Rachel Mamlok-Naaman, Estelle Blanquet, Jocelyn Wishart, Estelle Gaigher, Gillian Kay, Shuchen Guo, Ozgur Kivilcan Dogan, Annemarie Hattingh, Irene Neumann, Yalcin Yalaki, Chengcheng Bao, Eric Picholle
Publikováno v:
Journal of Research in Science Teaching
Journal of Research in Science Teaching, Wiley, 2019, ⟨10.1002/tea.21512⟩
Lederman, J, Lederman, N, Bartels, S, Jimenez, J, Akubo, M, Aly, S, Bao, C, Blanquet, E, Blonder, R, Bologna Soares de Andrade, M, Buntting, C, Cakir, M, EL-Deghaidy, H, ElZorkani, A, Gaigher, E, Guo, S, Hakanen, A, Hamed Al-Lal, S, Han-Tosunoglu, C, Hattingh, A, Hume, A, Irez, S, Kay, G, Kivilcan Dogan, O, Kremer, K, Kuo, P C, Lavonen, J, Lin, S F, Liu, C, Liu, E, Liu, S Y, Lv, B, Mamlok-Naaman, R, McDonald, C, Neumann, I, Pan, Y, Picholle, E, Rivero García, A, Rundgren, C J, Santibáñez-Gómez, D, Saunders, K, Schwartz, R, Voitle, F, von Gyllenpalm, J, Wei, F, Wishart, J, Wu, Z, Xiao, H, Yalaki, Y & Zhou, Q 2019, ' An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry : Establishing a baseline ', Journal of Research in Science Teaching, vol. 56, no. 4, pp. 486-515 . https://doi.org/10.1002/tea.21512
Journal of Research in Science Teaching, Wiley, 2019, ⟨10.1002/tea.21512⟩
Lederman, J, Lederman, N, Bartels, S, Jimenez, J, Akubo, M, Aly, S, Bao, C, Blanquet, E, Blonder, R, Bologna Soares de Andrade, M, Buntting, C, Cakir, M, EL-Deghaidy, H, ElZorkani, A, Gaigher, E, Guo, S, Hakanen, A, Hamed Al-Lal, S, Han-Tosunoglu, C, Hattingh, A, Hume, A, Irez, S, Kay, G, Kivilcan Dogan, O, Kremer, K, Kuo, P C, Lavonen, J, Lin, S F, Liu, C, Liu, E, Liu, S Y, Lv, B, Mamlok-Naaman, R, McDonald, C, Neumann, I, Pan, Y, Picholle, E, Rivero García, A, Rundgren, C J, Santibáñez-Gómez, D, Saunders, K, Schwartz, R, Voitle, F, von Gyllenpalm, J, Wei, F, Wishart, J, Wu, Z, Xiao, H, Yalaki, Y & Zhou, Q 2019, ' An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry : Establishing a baseline ', Journal of Research in Science Teaching, vol. 56, no. 4, pp. 486-515 . https://doi.org/10.1002/tea.21512
Although understandings of scientific inquiry (as opposed to conducting inquiry) are included in science education reform documents around the world, little is known about what students have learned about inquiry during their elementary school years.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bc514fc671b7cf6209037b255002cda7
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02056758
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02056758