Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"Gyberg, Per"'
Autor:
Gyberg, Per
This study concerns how energy is treated as an area of knowledge in the Swedish school. Energy is encountered in traditional subjects such as history, physics and social studies. Energy also has another entry due to its constant relevance in the wor
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-4707
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sociologisk Forskning - Journal of the Swedish Sociological Association; 2023, Vol. 60 Issue 3/4, p275-298, 24p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gyberg, Per, Palm, Jenny
Publikováno v:
In Energy Policy 2009 37(7):2807-2813
Publikováno v:
Sustainability, Vol 12, Iss 8271, p 8271 (2020)
The aim of this article is to investigate how Swedish teachers manage the uncertainty and complexity associated with sustainable development (SD) as a field of knowledge, in relation to the requirements in the school curriculum. Underlying the whole
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gyberg, Per, Lee, Francis
Publikováno v:
International Journal of Science Education, 32, 9, 1173-1189
This article investigates the mechanisms that govern the processes of inclusion and exclusion of knowledges. It draws on three cases from Swedish classrooms about how energy is created as an area of knowledge. We are interested in how knowledge is ma
Externí odkaz:
http://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/25129