Zobrazeno 1 - 10
of 117
pro vyhledávání: '"Guijarro-Fuentes P"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02687f50b4fc442e8219c7438d8a539c
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 4, p 269 (2023)
Spanish copula choice ser/estar and the semantic and pragmatic distinctions that derive from their alternation in predicate adjective constructions have been discussed in several studies focused on the features of Spanish as a heritage language, usua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9b6936a88f7b4389bb23bc2299ca5a1b
Autor:
Mila Vulchanova, Valentin Vulchanov, Antonella Sorace, Cristina Suarez-Gomez, Pedro Guijarro-Fuentes
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/94ca11f45d3d4f2eadf505b1231f6aac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Languages around the world differ in terms of the number of adnominal and pronominal demonstratives they require, as well as the factors that impact on their felicitous use. Given this cross-linguistic variation in deictic demonstrative terms, and th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/33df30c68c354757865a480731383e67
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
The present work re-evaluates the long-standing claim that demonstratives are among infants’ earliest and most common words. Although demonstratives are deictic words important for joint attention, deictic gestures and non-word vocalizations could
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0eccf68590f1409f84e8706f52e90718
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol 7, Iss 3, Pp 489-515 (2017)
This paper examines the process of acquiring L2s that are closely related to the L1 through data on how adult French speakers learning L2 Spanish in a formal setting develop knowledge and use of past tenses in this L2. We consider the role of transfe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e41b32cc57e4748ba83b9aa3f0b8e52
Publikováno v:
Linguistic Approaches to Bilingualism; March 2024, Vol. 14 Issue: 1 p63-68, 6p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pedro Guijarro-Fuentes
Publikováno v:
Pragmalingüística, Vol 0, Iss 13, Pp 129-146 (2010)
Este estudio investiga la adquisición de la morfología verbal y de las propiedades semánticas del imperfecto e indefinido del español por parte de niños bilingües y por adultos de español como L2. El marco teórico que adoptaremos es el análi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/71904e1000734f6c9f90c5d8d51ab976