Zobrazeno 1 - 10
of 92
pro vyhledávání: '"Gueudet, G"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Encyclopedia of Mathematics Education
Encyclopedia of Mathematics Education, Springer International Publishing, pp.172-176, 2020, ⟨10.1007/978-3-030-15789-0_40⟩
Encyclopedia of mathematics education
Encyclopedia of Mathematics Education, 132-135
STARTPAGE=132;ENDPAGE=135;TITLE=Encyclopedia of Mathematics Education
Encyclopedia of Mathematics Education ISBN: 9783319774879
Encyclopedia of Mathematics Education, Springer International Publishing, pp.172-176, 2020, ⟨10.1007/978-3-030-15789-0_40⟩
Encyclopedia of mathematics education
Encyclopedia of Mathematics Education, 132-135
STARTPAGE=132;ENDPAGE=135;TITLE=Encyclopedia of Mathematics Education
Encyclopedia of Mathematics Education ISBN: 9783319774879
Typically, curriculum resources including textbooks are seen to reside at the interface between policy and practice (e.g., Valverde et al. 2002), as they translate policy (the intended curriculum) into practice (the enacted curriculum). More recently
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::458e4ed803b49e602770476f3303e3e4
https://doi.org/10.1007/978-3-319-77487-9_40-7
https://doi.org/10.1007/978-3-319-77487-9_40-7
Autor:
Trouche, Luc, Gueudet, G., Pepin, B.E.U., Fan, L., Trouche, L., Qi, C., Rezat, S., Visnovska, J.
Publikováno v:
Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources-Advances and Issues
Lianghuo Fan, Luc Trouche, Chunxia Qi, Sebastian Rezat, & Jana Visnovska. Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources-Advances and Issues, Springer, pp.3-27, 2018, ICME 13 Monograph, 978-3-319-73252-7. ⟨10.1007/978-3-319-73253-4_1⟩
Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources ISBN: 9783319732527
Research on mathematics textbooks and teachers’ resources : advances and issues, 3-27
STARTPAGE=3;ENDPAGE=27;TITLE=Research on mathematics textbooks and teachers’ resources : advances and issues
Lianghuo Fan, Luc Trouche, Chunxia Qi, Sebastian Rezat, & Jana Visnovska. Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources-Advances and Issues, Springer, pp.3-27, 2018, ICME 13 Monograph, 978-3-319-73252-7. ⟨10.1007/978-3-319-73253-4_1⟩
Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources ISBN: 9783319732527
Research on mathematics textbooks and teachers’ resources : advances and issues, 3-27
STARTPAGE=3;ENDPAGE=27;TITLE=Research on mathematics textbooks and teachers’ resources : advances and issues
International audience; This chapter proposes a theoretical frame, the documentational approach to didactics (DAD), as a tool for analyzing the changes brought about by digitalization in the design and uses of mathematics teaching resources. One of t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::271a8d24dd7361bca6411cb156948d22
https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_1
https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_1
Autor:
Aaten, Aaltje Berendina, Deprez, Johan, Roorda, Gerrit, Goedhart, Maarten, Dooley, T, Gueudet, G
Publikováno v:
Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017), 1961-1968
STARTPAGE=1961;ENDPAGE=1968;TITLE=Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017)
STARTPAGE=1961;ENDPAGE=1968;TITLE=Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017)
In this paper we investigate the extent to which the research framework on reasoning developed by Lithner (2008) is adequate for characterizing undergraduate students’ mathematical reasoning. We conducted a small number of individual task-based thi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::2989c354286cb172802040b74ae39780
https://research.rug.nl/en/publications/b403de20-cb24-42b2-986e-09d9e9958033
https://research.rug.nl/en/publications/b403de20-cb24-42b2-986e-09d9e9958033
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mathematics Textbook Research and Development 2014 (ICMT2014), 29-31 July 2014, Southampton, United Kingdom, 239-244
STARTPAGE=239;ENDPAGE=244;TITLE=Mathematics Textbook Research and Development 2014 (ICMT2014), 29-31 July 2014, Southampton, United Kingdom
STARTPAGE=239;ENDPAGE=244;TITLE=Mathematics Textbook Research and Development 2014 (ICMT2014), 29-31 July 2014, Southampton, United Kingdom
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::d0ee159fb4159ddc2efacb1190ffc3a1
https://research.tue.nl/nl/publications/dc5373f0-0b81-409b-87c1-652efc13f339
https://research.tue.nl/nl/publications/dc5373f0-0b81-409b-87c1-652efc13f339
Publikováno v:
ZDM : The International Journal on Mathematics Education, 45(7), 929-943. Springer
This paper reviews the literature on the theme of mathematics teachers’ work and interactions with resources, taking a particular perspective, the so-called ‘collective perspective’ on resources, their use and transformation. The review is pres
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::dbe79bd547b858f33378c460c882b9ce
https://research.tue.nl/nl/publications/cd791de7-28fd-45dc-ac0a-4a08fa1337d5
https://research.tue.nl/nl/publications/cd791de7-28fd-45dc-ac0a-4a08fa1337d5