Zobrazeno 1 - 10
of 2 170
pro vyhledávání: '"Gross anatomy education"'
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Anatomy teachers urge students to come to education sessions at the dissection rooms as well-prepared as possible. To effectuate optimal preparation, assignments are designed to guide the students’ learning processes. These assignment ofte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8282422b42f247889a00f8cbe7fe03d3
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
Using flipped teaching modality, a student-centered approach, in community college courses remains an understudied area. This study explored the effectiveness of unflipped (UF), partially flipped (PF), and fully flipped (FF) teaching formats within t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dac89dd77052431dabbaaa0010666e9f
Autor:
Po-Fang Tsai, Der-Yan Han
Publikováno v:
Journal of Dental Sciences, Vol 18, Iss 2, Pp 681-688 (2023)
Background/purpose: Negative emotions of medical students during a gross anatomy laboratory are documented in the field of medical education, but those of dental students are relatively less reported in the literature. The purpose of the present stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c084ab8bbe524d318ce8d6a69b5df75d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wei-Ting Chen, Yi-No Kang, Ting-Cheng Wang, Che-Wei Lin, Chung-Yi Cheng, Fat-Moon Suk, Chin-Wang Hsu, Sha-Ku Huang, Wen-Cheng Huang
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-8 (2022)
Abstract Background As ultrasound has become increasingly prominent in medicine, portable ultrasound is perceived as the visual stethoscope of the twenty-first century. Many studies have shown that exposing preclinical students to ultrasound training
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4f34502a8b634a06bdd3a00f066de051
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 21, Iss 1, Pp 1-13 (2021)
Abstract Background Gross anatomy laboratory course at medical school is usually an important learning subject for medical students; however, seeing a cadaver often makes them feel uncomfortable. According to the broaden-and-build theory, positive em
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69b2a8ad5abe430f99cc4447d95bbec1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.