Zobrazeno 1 - 10
of 437
pro vyhledávání: '"Grohmann, K."'
Autor:
Windberger, U.1 ursula.windberger@meduniwien.ac.at, Grohmann, K.2, Goll, A.3, Plasenzotti, R.1, Losert, U.1
Publikováno v:
Clinical Hemorheology & Microcirculation. 2005, Vol. 32 Issue 3, p191-197. 7p.
Publikováno v:
Bilingualism
Bilingualism: Language and Cognition
Bilingualism: Language and Cognition
We report on object and action picture-naming accuracy in two groups of bilectal speakers in Cyprus, children with typical language development (TLD) and children with specific language impairment (SLI). Object names were overall better retrieved tha
Autor:
Lipták, A.K., Boeckx C., Grohmann K.
Publikováno v:
Linguistik aktuell = Linguistics Today, 141-160. Amsterdam: John Benjamins
STARTPAGE=141;ENDPAGE=160;TITLE=Linguistik aktuell = Linguistics Today
STARTPAGE=141;ENDPAGE=160;TITLE=Linguistik aktuell = Linguistics Today
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::426a0d478530e9a3423d02a6b71e99a5
https://hdl.handle.net/1887/60898
https://hdl.handle.net/1887/60898
Publikováno v:
International Journal of Multilingualism
Against the background of the increasing number of multilingual children with atypical language development around the world, this study reports research results on grammatical word class processing involving children with specific language impairmen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8270b32e4aae4f41b5a2f05e6c5d6ca3
https://gnosis.library.ucy.ac.cy/handle/7/37346
https://gnosis.library.ucy.ac.cy/handle/7/37346
Publikováno v:
Second Language Learning and Teaching
Second Lang.Learn.Teach.
Second Lang.Learn.Teach.
This paper investigates different facets of the second language acquisition of Modern Greek by native speakers of Russian and Georgian, both adults and children, in the domain of aspectual marking in embedded clauses. The study investigates experimen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4485::9546c0e62a7d158a07e222f4a6474f10
http://gnosis.library.ucy.ac.cy/handle/7/57108
http://gnosis.library.ucy.ac.cy/handle/7/57108
Autor:
Arosio, F., Hollebrandse, B., Dressler, W., Argus, R., Grohmann, K., Theodorou, E., Iluz-Cohen, P., Armon-Lotem, S., Hržica, Gordana, Kovačević, Melita, Kuvač Kraljević Jelena, Palmović, Marijan, Fürst, B., Bittner, D., Gagarina, N., Abrosova, K., Asbjørnsen, A., Von Koss Torkildsen, J., Garcia del Réal, I., Rodriguez, Y., Andjelcović, D, Savić, M., van Maastricht, L., van Koert, M., van Hout, A., Laloi, A., Tuller, L., Montalto, R., Avram, L., Dumitrache, I., Konstantzou, K., Kyuchukov, H., Jensen-Lopez, K., Knüppel, A.
Different temporal forms can be used to describe one temporal relation (IT: camminava vs. camminò, walk-past- imperfective vs. walk-past-perfective) ; one form can be used to describe different temporal relations (D: life, walk-past- imperfective vs
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::512d34af447c54d84653ee494a8baf1b
https://www.bib.irb.hr/572042
https://www.bib.irb.hr/572042
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.