Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"Greis F"'
Publikováno v:
Anais Estendidos do XXI Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital (SBGames Estendido 2022).
Este estudo apresenta sugestões para o design de uma terapia com exposição à Realidade Virtual. As sugestões foram obtidas a partir de uma avaliação de usuários interagindo com o jogo em RV desenvolvido por [Meireles et al. 2020]. O jogo requ
PAR: A Collaborative Game for Multitouch Tabletop to Support Social Interaction of Users with Autism
Publikováno v:
In Procedia Computer Science 2014 27:84-93
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Computer Supported Cooperative Work (CSCW). 24:149-175
In this paper, we present a design and evaluation of four Collaboration Patterns on a multitouch collaborative game designed to encourage collaboration among people diagnosed with ASD (autism spectrum disorder). We define Collaboration Patterns as co
PAR: A Collaborative Game for Multitouch Tabletop to Support Social Interaction of Users with Autism
Publikováno v:
DSAI
We present the design and evaluation of the multiuser collaborative game PAR for multitouch tabletops. PAR was designed with four collaboration patterns to contribute to the social interaction skills of youngsters with Autism. These were obtained fro
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Greis F. Mireya Silva, Alberto Raposo
Publikováno v:
Anais do XIII Simpósio Brasileiro de Sistemas Colaborativos (SBSC 2016).
Individuals with Autism Spectrum Disorders (ASD), mainly those with high severity, have difficulties to identify and understand the others’ actions and emotions and, therefore, to understand the basic concepts of a collaborative work, even in face-
Publikováno v:
Interacción
In this paper, we propose a set of collaborative strategies in a collaborative game for multitouch tabletop in order to encourage social interaction between people with severe autism. We evaluated the collaborative strategies with a group of youth wi
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Raphael de Souza e Almeida, Renato Cherullo de Oliveira, Daniel Radetic, Greis Francy M. Silva-Calpa, Alberto Barbosa Raposo
Publikováno v:
Journal on Interactive Systems, Vol 11, Iss 1 (2020)
This work presents SimBike, a virtual bicycle simulator that uses non-conventional motor, sensory and sensorimotor devices to provide greater user involvement and comfort. SimBike aims to recreate the activity of riding a bicycle by exploring possibi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/73ad11b05429488b90adde1e1339b00f