Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"Gregorcic, Bor"'
Autor:
Polverini, Giulia, Gregorcic, Bor
This study investigates the performance of eight large multimodal model (LMM)-based chatbots on the Test of Understanding Graphs in Kinematics (TUG-K), a research-based concept inventory. Graphs are a widely used representation in STEM and medical fi
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2406.14685
Publikováno v:
Phys. Educ. 59 (2024) 045005
In this proof-of-concept paper, we propose a specific kind of pedagogical use of ChatGPT - to help teachers practice their Socratic dialogue skills. We follow up on the previously published paper "ChatGPT and the frustrated Socrates" by re-examining
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2401.11987
Autor:
Polverini, Giulia, Gregorcic, Bor
The well-known artificial intelligence-based chatbot ChatGPT-4 has become able to process image data as input in October 2023. We investigated its performance on the Test of Understanding Graphs in Kinematics to inform the physics education community
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.06946
Autor:
Polverini, Giulia, Gregorcic, Bor
Publikováno v:
European Journal of Physics 45 (2024) 025701
The paper aims to fulfil three main functions: (1) to serve as an introduction for the physics education community to the functioning of Large Language Models (LLMs), (2) to present a series of illustrative examples demonstrating how prompt-engineeri
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2309.12074
Autor:
Kersting, Magdalena, Amin, Tamer G., Euler, Elias, Gregorcic, Bor, Haglund, Jesper, Hardahl, Liv Kondrup, Steier, Rolf
Publikováno v:
Science & Education; Oct2024, Vol. 33 Issue 5, p1171-1210, 40p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
We propose the DHAC conceptual model of teacher preparation (Development of Habits through Apprenticeship in a Community), which builds on the contemporary literature on teacher preparation in physics and other disciplines and strives to provide a be
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1507.02083
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.