Zobrazeno 1 - 10
of 5 244
pro vyhledávání: '"Grammar–translation method"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 10, Iss 1 (2023)
AbstractThe purpose of the present study was to explore the perceptions of Afghan EFL teachers towards the use of Grammar-Translation Method (GTM) in English classrooms. It aimed to investigate the use of different techniques of teaching English to s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/89b5040f537a4155aee1ec07ee7598f3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 9, Iss 1 (2022)
The purpose of the present study was to explore the perceptions of Afghan EFL teachers towards the use of Grammar-Translation Method (GTM) in English classrooms. It aimed to investigate the use of different techniques of teaching English to students
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cd72b545e8a8415282332ba4feaae204
Publikováno v:
Lentera Pendidikan: Jurnal Ilmu Tarbiyah dan Keguruan, Vol 23, Iss 2, Pp 319-327 (2020)
Abstract: The method of this research is Classroom Action Research that consists of two cycles. The objective of this research is intended to investigate the students’ ability and achievement to identify verb, noun and adjective in the sentences t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2258eaed42914e54b6271dc59872872b
Publikováno v:
JEET, Journal of English Education and Technology, Vol 1, Iss 03, Pp 185-203 (2020)
This research is aimed to develop a supplementary English grammar material for D intensive students at INKAFA Gresik. The researcher used Educational Research and Development, and the procedures are: (1) Need analysis. (2) Planning. (3) Developing ma
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e65903da6d5c4d7db679c72229fad0f9
An Experimental Comparison of Grammar-Translation Method and Direct Method in the Teaching of French
Autor:
Peters, Mary Olga
Publikováno v:
The Modern Language Journal, 1934 May 01. 18(8), 528-542.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/314918
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Andi Kaharuddin
Publikováno v:
Eternal (English, Teaching, Learning & Research Journal), Vol 4, Iss 2, Pp 232-254 (2018)
This paper is theoretically aimed at discussing how to teach communication skills (written and spoken) through a combination between the classic grammar translation and the modern communicative language teaching). The combination not only results in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ae6b3648b4047c9b2b5f3db1c22b19f
Autor:
Mohammad Borna, Mahboobeh Fouladchang
Publikováno v:
پژوهش در نظامهای آموزشی, Vol 12, Iss 41, Pp 133-149 (2018)
The purpose of this study was to examine the effect of connectives instructional method in comparison with grammar-translation instructional method on English academic self-efficacy and task valueamong students. The current study was a 2 (instruction
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c99711fea996439ca6c17d28f2b168a8