Zobrazeno 1 - 10
of 4 879
pro vyhledávání: '"Giunchiglia, F."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Scopus-Elsevier
Federated Learning (FL) is an emerging privacy-aware machine learning technique that applies successfully to the collaborative learning of global models for Human Activity Recognition (HAR). As of now, the applications of FL for HAR assume that the d
Autor:
Khalilia H; Department of Information Engineering and Computer Science, University of Trento, Trento, Italy.; Department of Computer Science, Palestine Technical University - Kadoorie, Tulkarm, Palestine., Bella G; Lab-STICC CNRS UMR 628, IMT Atlantique, Brest, France., Freihat AA; Department of Information Engineering and Computer Science, University of Trento, Trento, Italy., Darma S; Department of Information Engineering and Computer Science, University of Trento, Trento, Italy., Giunchiglia F; Department of Information Engineering and Computer Science, University of Trento, Trento, Italy.
Publikováno v:
Frontiers in psychology [Front Psychol] 2023 Nov 20; Vol. 14, pp. 1229697. Date of Electronic Publication: 2023 Nov 20 (Print Publication: 2023).
Autor:
Gabor Bella, Mcneill, F., Gorman, R., Donnaíle, C. Ó, Macdonald, K., Chandrashekar, Y., Freihat, A. A., Giunchiglia, F.
Publikováno v:
Bella, G, Mcneill, F, Gorman, R, Ó Donnaíle, C, MacDonald, K, Chandrashekar, Y, Freihat, A A & Giunchiglia, F 2020, A Major Wordnet for a Minority Language: Scottish Gaelic . in Proceedings of the 12th Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2020) . pp. 2812-2818, 12th Language Resources and Evaluation Conference, Marseille, France, 11/05/20 . < https://www.aclweb.org/anthology/2020.lrec-1.342 >
Scopus-Elsevier
Scopus-Elsevier
We present a new wordnet resource for Scottish Gaelic, a Celtic minority language spoken by about 60,000 speakers, most of whom live in Northwestern Scotland. The wordnet contains over 15 thousand word senses and was constructed by merging ten thousa
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9f0a0daf40bad1ab5d6594292d21e5c1
http://www.lrec-conf.org/proceedings/lrec2020/index.html
http://www.lrec-conf.org/proceedings/lrec2020/index.html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
We propose a novel approach to the problem of semantic heterogeneity where data are organized into a set of stratified and independent representation layers, namely: conceptual(where a set of unique alinguistic identifiers are connected inside a grap
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8f9ec956671c20da66b5dd30bfade6e6
http://arxiv.org/abs/2105.09432
http://arxiv.org/abs/2105.09432
Autor:
Han H; School of Computer Science, Zhuhai College of Science and Technology, Zhuhai 519041, China.; College of Computer Science and Technology, Jilin University, Changchun 130012, China., Liang Y; School of Computer Science, Zhuhai College of Science and Technology, Zhuhai 519041, China.; College of Computer Science and Technology, Jilin University, Changchun 130012, China., Bella G; Department of Information Engineering and Science, University of Trento, 38100 Trento, Italy., Giunchiglia F; Department of Information Engineering and Science, University of Trento, 38100 Trento, Italy., Li D; School of Computer Science, Zhuhai College of Science and Technology, Zhuhai 519041, China.
Publikováno v:
Entropy (Basel, Switzerland) [Entropy (Basel)] 2023 Apr 10; Vol. 25 (4). Date of Electronic Publication: 2023 Apr 10.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.