Zobrazeno 1 - 10
of 167
pro vyhledávání: '"Gilliam, Laura A. A."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gilliam, Laura1 lagi@edu.au.dk
Publikováno v:
Genealogy (2313-5778). Sep2022, Vol. 6 Issue 3, p63-63. 16p.
Autor:
Torres, Maria J., Kew, Kim A., Ryan, Terence E., Pennington, Edward Ross, Lin, Chien-Te, Buddo, Katherine A., Fix, Amy M., Smith, Cheryl A., Gilliam, Laura A., Karvinen, Sira, Lowe, Dawn A., Spangenburg, Espen E., Zeczycki, Tonya N., Shaikh, Saame Raza, Neufer, P. Darrell
Publikováno v:
In Cell Metabolism 9 January 2018 27(1):167-179
Autor:
Gilliam, Laura1 (AUTHOR), Gulløv, Eva1 (AUTHOR) evag@edu.au.dk
Publikováno v:
Children's Geographies. Jun2022, Vol. 20 Issue 3, p311-323. 13p.
Publikováno v:
Wright, S, Gulløv, E & Gilliam, L 2022, ' Regeringen tager fejl: etårige kandidatuddannelser er en utrolig dårlig ide : Den gør os kun dummere ', Politiken . < https://politiken.dk/del/369TC3AA2f-A >
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pure_au_____::e432d7cc328ce1ac624c511ba471773a
https://pure.au.dk/portal/da/publications/regeringen-tager-fejl-etaarige-kandidatuddannelser-er-en-utrolig-daarlig-ide(6b8944af-45b7-460e-b40a-a498676a1ba1).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/regeringen-tager-fejl-etaarige-kandidatuddannelser-er-en-utrolig-daarlig-ide(6b8944af-45b7-460e-b40a-a498676a1ba1).html
Autor:
Gilliam, Laura, Gulløv, Eva
Publikováno v:
Gilliam, L & Gulløv, E 2022, Bringing Norbert Elias to School : Education and the Civilizing Process . in N Gabriel & T S Ladini (eds), Processes of Learning and Education. : An Eliasian Perspective . Palgrave Macmillan, London, Palgrave Studies on Norbert Elias .
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pure_au_____::907389229fdd2aa53bd19ec90bf11866
https://pure.au.dk/portal/da/publications/bringing-norbert-elias-to-school(50261790-639e-4bd2-9e20-3b6267ceb09c).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/bringing-norbert-elias-to-school(50261790-639e-4bd2-9e20-3b6267ceb09c).html
Autor:
Gilliam, Laura, Markom, Christa
Publikováno v:
Gilliam, L & Markom, C 2022, Introduction. The anthropology of school and the construction of difference and sameness. A perspective from European educational anthropology . in C Markom & L Gilliam (eds), Constructing difference and sameness in European schools : Perspectives from European anthropology of education. . Berghahn Books, New York and Oxford, The EASA series .
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pure_au_____::a862be9101a4eced055814763bd89aff
https://pure.au.dk/portal/da/publications/introduction-the-anthropology-of-school-and-the-construction-of-difference-and-sameness(ff8638c8-7c82-4cdc-a25f-9bc9fcf3b60c).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/introduction-the-anthropology-of-school-and-the-construction-of-difference-and-sameness(ff8638c8-7c82-4cdc-a25f-9bc9fcf3b60c).html
Autor:
Gilliam, Laura
Publikováno v:
Gilliam, L 2022, Teaching equality, teaching hierarchy. Moral lessons in the schools of the Danish welfare state . in C Markom & L Gilliam (eds), Constructing difference and sameness in European schools. : Perspectives from European Anthropology of Education . Berghahn Books, New York and Oxford, The EASA series .
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pure_au_____::775a7b3e93d7eb5fd8471656f990818c
https://pure.au.dk/portal/da/publications/teaching-equality-teaching-hierarchy(6d4bc790-d16a-4ca3-9e60-9c16f07b00e5).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/teaching-equality-teaching-hierarchy(6d4bc790-d16a-4ca3-9e60-9c16f07b00e5).html
Autor:
Gilliam, Laura
Publikováno v:
Gilliam, L 2022, ' Forsker: Giv drenge en 'second chance', hvis de sakker bagud i folkeskolen ', Altinget . < https://www.altinget.dk/uddannelse/artikel/forsker-giv-drenge-en-second-chance-hvis-de-sakker-bagud-i-folkeskolen >
I den politiske iver efter at få flere ud på erhvervsuddannelserne er det vigtigt at undgå social og etnisk profilering, så erhvervsuddannelserne ikke bliver ’taberuddannelser’, som en særlig gruppe drenge føler sig presset til at tage, skr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pure_au_____::83a1fb19f38aed36a90a5d79ab1866e9
https://pure.au.dk/portal/da/publications/forsker-giv-drenge-en-second-chance-hvis-de-sakker-bagud-i-folkeskolen(d09dfc69-54f3-4fbf-a579-fd658155f368).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/forsker-giv-drenge-en-second-chance-hvis-de-sakker-bagud-i-folkeskolen(d09dfc69-54f3-4fbf-a579-fd658155f368).html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.