Zobrazeno 1 - 10
of 83
pro vyhledávání: '"Gert Biesta"'
Autor:
Elisabetta Biffi
Publikováno v:
Encyclopaideia, Vol 27, Iss 1S, Pp 55-63 (2023)
The importance of youth participation is underlined by international policies, which widely stress youth’s fundamental role in developing more just and sustainable societies. At the same time, disaffection from the more traditional democratic proce
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1decd70096e34754bc6ee238b2b60947
Autor:
Stefano Oliverio
Publikováno v:
Encyclopaideia, Vol 27, Iss 1S, Pp 65-74 (2023)
After outlining the renascent interest in teaching within contemporary educational theory, the present paper engages with a reflection on teaching beyond the predominant learnification and the related emphasis on efficacy as a primary value. In this
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ddb0f08008d41b2ab3658e3c371eb87
Publikováno v:
Social Sciences, Vol 13, Iss 1, p 66 (2024)
Many recent legislative reforms concerning children have emphasized the importance of involving children and adolescents in accordance with the principles of Article 12 in the UN Convention on the Rights of the Child. This article deals with the righ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f33d39e09fe449c8a51cbb72c8e38744
Autor:
Lea Ringskou, David Thore Gravesen
Publikováno v:
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Vol 8, Iss 2022, Pp 78-92 (2022)
The basis of this article is an extensive review of research literature on leisure-time pedagogy in Denmark and Sweden. 68 Danish and 71 Swedish publications were included. The aim of this article is two-fold. First, we compare the findings and point
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69e5d4ad98fe43629ee5d770cb48c626
Autor:
Jens-Ole Jensen, Esben Volshøj
Publikováno v:
Studier i Læreruddannelse og -Profession, Vol 7, Iss 1 (2022)
Resumé De seneste 20 år har der især i den angelsaksiske verden været et stærkt fokus på at anvende idrætsdidaktiske modeller i idrætsundervisningen med henblik på at fremme refleksioner om valg af mål, indhold og metode. Modellerne er imid
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1c3a73ac39944097a75144765a92a53c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wenceslao García Puchades
Publikováno v:
Sophía: Colección de Filosofía de la Educación, Iss 31 (2021)
El siguiente texto pretende dar a conocer qué puede aportar la obra del filósofo francés Alain Badiou en el debate acerca de la situación actual de la educación. Para ello haremos una lectura de su obra en clave propedéutica. Nuestra tesis de p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/23c88006bf344fadb1e6f0216d5ab3ab
Autor:
Andreas Reichelt Lind
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 28, Iss 1, Pp 99-113 (2019)
The purpose of this article is to propose a more nuanced understanding concerning the tension between critique and legitimization in education for democracy. In light of a democratic mandate in education it is important for teachers to be conscious a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/210219cb587e4d61af59e39d07f1a9a0