Zobrazeno 1 - 10
of 73
pro vyhledávání: '"Geography Didactics"'
Traditional and modern cartographic materials for geography teaching: From Blaž Kocen to the present
Autor:
Rožle Bratec Mrvar, Primož Gašperič
Publikováno v:
Acta Geographica Slovenica, Vol 63, Iss 2, Pp 73-89 (2023)
This article presents cartographic teaching materials used in two different periods: the second half of the nineteenth century and the beginning of the 2020s. During the first period examined, the works of Blaž Kocen (also Blasius Kozenn) laid the f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6a33779337149d19268e7629f1e6cc8
Autor:
Cristiana Martinha
Publikováno v:
GOT - Revista de Geografia e Ordenamento do Território, Iss 24, Pp 29-43 (2022)
In this article, it is our aim to analyse and discuss the presence of Geography (in a scientific and didactical way) in the study plans of the master course that produce teachers for 1st cycle of primary education and Portuguese and History and Geogr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2225851c9eef4bc79d5ff42f36882f9f
Publikováno v:
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol 12, Iss 1, Pp 11-27 (2021)
Tasks are a powerful instrument for geography teachers, as they let students engage with the subject. To advance the cumulative learning of students, teachers have to make sure that students learn how to deal with complex and abstract knowledge struc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/565d08739fa5455fb3f868391ebf3dbe
Autor:
Gielata, Ireneusz
Publikováno v:
Annales UMCS Sectio N Educatio Nova. 6(1):93-103
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1114511
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Elsa Filâtre
Publikováno v:
Cybergeo (2020)
The article proposes to study the evolution of French geography programs in elementary school, i.e., for students aged from six to eleven, from 1977 to 2015, the date of the last published program. The purpose is to identify in this period, which saw
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f69c96da693747928372831097106589
Autor:
Alena Madziková, Ján Kancír
Publikováno v:
Geografická revue, Vol 13, Iss 1, Pp 32-42 (2017)
Pedagogical practice during university studies enables to develop, verify or correct professional qualifications and competencies of future geography tea-chers. It is an integral part of the pre-service teacher training; it builds on the theoretical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b6ae59a92e684470b8fc6b37957ba4b2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
No presente artigo é nosso objetivo analisar e discutir a presença da Geografia (na sua vertente científica e didática) nos planos de estudos do mestrado que habilita professores de 1.º ciclo e Português e História e Geografia do 2.º ciclo do
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______307::2bd6a9ee9fffb9e05a2de967bd063efe
https://hdl.handle.net/1822/81606
https://hdl.handle.net/1822/81606