Zobrazeno 1 - 10
of 2 673
pro vyhledávání: '"GeoGebra Software"'
Publikováno v:
Malaysian Journal of Mathematical Sciences. Dec2023, Vol. 17 Issue 4, p611-627. 17p.
Publikováno v:
Studies in Learning and Teaching, Vol 5, Iss 1, Pp 118-126 (2024)
The study focused on how learners' performance and attitudes in mathematics were affected by the GeoGebra software. Among the most significant obstacles facing the teaching and learning of mathematics has been the need for instructional tools, partic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a2e0fd84ba7049be8cd67415bc1f7744
Publikováno v:
Infinity, Vol 13, Iss 2, Pp 317-332 (2024)
This study aims to identify the impact of GeoGebra software on conceptual understanding and engagement in the topic of Functions and Quadratic Equations in One Variable in high school. The study was conducted in a quasi-experimental design with 60 st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/946776a860074d9885666d73fd596764
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jean-Baptiste Ndagijimana, Evode Mukama, Liz Lakin, Samia Khan, Jean Pierre Alpha Munyaruhengeri, Jean Claude Dushimimana, Olivier Habimana, Paulin Manirakiza, Jeannette Musengimana, Henriette Mushimiyimana
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
This study examines the effectiveness of GeoGebra in enhancing students’ conceptual understanding of points, lines, and angles within a socio-cultural learning context. A quasi-experimental, nonequivalent pretest-posttest design was utilized, invol
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/04bd450d65074c6ba5cf4d259ce6b08a
Autor:
Evamar Barros, Francisco1 fco.evamar@gmail.com, Vieira Alves, Francisco Régis1 fregis@ifce.edu.br, Machado Cruz Catarino, Paula Maria2 pcatarino23@gmail.com, Teófilo de Sousa, Renata1 rtsnaty@gmail.com
Publikováno v:
Mathematics Enthusiast. Feb2024, Vol. 21 Issue 1/2, p203-224. 22p.
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Matematika, Vol 18, Iss 1, Pp 15-26 (2024)
Reflection material is very important for students to master when studying transformation material. However, reflection material is still difficult for students to understand. Therefore, this research aims to create a learning trajectory that can hel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30ba9e0ad90942c09bfb28ee5c868b6c
Publikováno v:
Latin-American Journal of Computing, Vol 11, Iss 1, Pp 20-29 (2024)
In this work, we use Geogebra software to simulate the shape of objects (solids) in three dimensions from their photo and real dimensions using spline interpolation. With the reconstructed object, we analyze its volume and surface area using the Papp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/619af9ccfb074a92aa2b0900567267eb