Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"Gender-science stereotypes"'
Autor:
Joyce J. Endendijk
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 4, p 424 (2023)
Balanced identity theory (BIT) has played an important role in research examining women’s underrepresentation in science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Yet, BIT’s main balanced-congruity principle has not been tested specifical
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55fbd1be57f341b79f414a23de5871d4
Autor:
Elena De Gioannis
Publikováno v:
Social Psychology of Education. 25:1093-1112
Gender stereotypes are often viewed as one of the root causes of the gender gap in STEM. According to Eccles’ model, they would indirectly influence major choices by shaping expectations of success and values attached to the viable options. However
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rendon, Netassha M
The role of depicting and analysing scientist images to reveal gender-science stereotypes among students in K-12 classrooms is an ongoing research trend in science education literature. The study reported here carries on this research trend but focus
Externí odkaz:
https://digital.library.unt.edu/ark:/67531/metadc1609176/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.