Zobrazeno 1 - 10
of 198
pro vyhledávání: '"Gee DG"'
Autor:
Lisdahl, Krista M, Tapert, Susan, Sher, Kenneth J, Gonzalez, Raul, Nixon, Sara Jo, Feldstein Ewing, Sarah W, Conway, Kevin P, Wallace, Alex, Sullivan, Ryan, Hatcher, Kelah, Kaiver, Christine, Thompson, Wes, Reuter, Chase, Bartsch, Hauke, Wade, Natasha E, Jacobus, Joanna, Albaugh, MD, Allgaier, N, Anokhin, AP, Bagot, K, Baker, FC, Banich, MT, Barch, DM, Baskin-Sommers, A, Breslin, FJ, Brown, SA, Calhoun, V, Casey, BJ, Chaarani, B, Chang, L, Clark, DB, Cloak, C, Constable, RT, Cottler, LB, Dagher, RK, Dapretto, M, Dick, A, Do, EK, Dosenbach, NUF, Dowling, GJ, Fair, DA, Florsheim, P, Foxe, JJ, Freedman, EG, Friedman, NP, Garavan, HP, Gee, DG, Glantz, MD, Glaser, P, Gonzalez, MR, Gray, KM, Grant, S, Haist, F, Hawes, S, Heeringa, SG, Hermosillo, R, Herting, MM, Hettema, JM, Hewitt, JK, Heyser, C, Hoffman, EA, Howlett, KD, Huber, RS, Huestis, MA, Hyde, LW, Iacono, WG, Isaiah, A, Ivanova, MY, James, RS, Jernigan, TL, Karcher, NR, Kuperman, JM, Laird, AR, Larson, CL, LeBlanc, KH, Lopez, MF, Luciana, M, Luna, B, Maes, HH, Marshall, AT, Mason, MJ, McGlade, E, Morris, AS, Mulford, C, Nagel, BJ, Neigh, G, Palmer, CE, Paulus, MP, Pecheva, D, Prouty, D, Potter, A, Puttler, LI, Rajapakse, N, Ross, JM, Sanchez, M, Schirda, C, Schulenberg, J, Sheth, C, Shilling, PD, Sowell, ER
BackgroundThe Adolescent Brain Cognitive Development ™ Study (ABCD Study®) is an open-science, multi-site, prospective, longitudinal study following over 11,800 9- and 10-year-old youth into early adulthood. The ABCD Study aims to prospectively ex
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::e21e700a2bd80dd1d6c33dfcdeda3849
https://escholarship.org/uc/item/7qb0h9sp
https://escholarship.org/uc/item/7qb0h9sp
Autor:
Chaarani, B, Hahn, S, Allgaier, N, Adise, S, Owens, MM, Juliano, AC, Yuan, DK, Loso, H, Ivanciu, A, Albaugh, MD, Dumas, J, Mackey, S, Laurent, J, Ivanova, M, Hagler, DJ, Cornejo, MD, Hatton, S, Agrawal, A, Aguinaldo, L, Ahonen, L, Aklin, W, Anokhin, AP, Arroyo, J, Avenevoli, S, Babcock, D, Bagot, K, Baker, FC, Banich, MT, Barch, DM, Bartsch, H, Baskin-Sommers, A, Bjork, JM, Blachman-Demner, D, Bloch, M, Bogdan, R, Bookheimer, SY, Breslin, F, Brown, S, Calabro, FJ, Calhoun, V, Casey, BJ, Chang, L, Clark, DB, Cloak, C, Constable, RT, Constable, K, Corley, R, Cottler, LB, Coxe, S, Dagher, RK, Dale, AM, Dapretto, M, Delcarmen-Wiggins, R, Dick, AS, Do, EK, Dosenbach, NUF, Dowling, GJ, Edwards, S, Ernst, TM, Fair, DA, Fan, CC, Feczko, E, Feldstein-Ewing, SW, Florsheim, P, Foxe, JJ, Freedman, EG, Friedman, NP, Friedman-Hill, S, Fuemmeler, BF, Galvan, A, Gee, DG, Giedd, J, Glantz, M, Glaser, P, Godino, J, Gonzalez, M, Gonzalez, R, Grant, S, Gray, KM, Haist, F, Harms, MP, Hawes, S, Heath, AC, Heeringa, S, Heitzeg, MM, Hermosillo, R, Herting, MM, Hettema, JM, Hewitt, JK, Heyser, C, Hoffman, E, Howlett, K, Huber, RS, Huestis, MA, Hyde, LW, Iacono, WG, Infante, MA, Irfanoglu, O, Isaiah, A, Iyengar, S
Publikováno v:
Nature neuroscience, vol 24, iss 8
The Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD) Study® is a 10-year longitudinal study of children recruited at ages 9 and 10. A battery of neuroimaging tasks are administered biennially to track neurodevelopment and identify individual difference
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::0ec2bbb07700cd9d3aeb8568e3ce62ce
https://escholarship.org/uc/item/8pp1513f
https://escholarship.org/uc/item/8pp1513f
Autor:
Silvers, JA, Lumian, DS, Gabard-Durnam, L, Gee, DG, Goff, B, Fareri, DS, Caldera, C, Flannery, J, Telzer, EH, Humphreys, KL, Tottenham, N
Publikováno v:
Silvers, JA; Lumian, DS; Gabard-Durnam, L; Gee, DG; Goff, B; Fareri, DS; et al.(2016). Previous Institutionalization Is Followed by Broader Amygdala-Hippocampal-PFC Network Connectivity during Aversive Learning in Human Development. JOURNAL OF NEUROSCIENCE, 36(24), 6420-6430. doi: 10.1523/JNEUROSCI.0038-16.2016. UCLA: Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/7nw0c3g1
Early institutional care can be profoundly stressful for the human infant, and, as such, can lead to significant alterations in brain development. In animal models, similar variants of early adversity have been shown to modify amygdala-hippocampal-pr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::393ade15e32f26d7013bc3b9b0e752bc
http://www.escholarship.org/uc/item/7nw0c3g1
http://www.escholarship.org/uc/item/7nw0c3g1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.