Zobrazeno 1 - 10
of 476
pro vyhledávání: '"Gavora A"'
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 18, Iss 1, Pp 25-47 (2024)
Self-efficacy is an important teachers’ characteristic that reflects how well they persevere when faced with obstacles. In this study we explored the sources which, according to Albert Bandura’s theory, contribute to changes in self-efficacy. Par
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c4a71f8b93a4201bb18251b8b8761a2
Autor:
Peter Gavora, Adriana Wiegerová
Publikováno v:
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Vol 15, Iss 3, Pp 156-167 (2022)
Using a self-reporting measure, the study examined IBA-related beliefs of Czech preschool teachers (n = 1,004). In addition, it explored the beliefs of teachers who strongly agreed (n = 564) and those who strongly disagreed (n = 67) with the implemen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd649b5c54b64b3fb56c4c4119db0a22
Autor:
Peter Gavora
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 32, Iss 1 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7cf2b2ebd2714f1b9f8c94441c5e1218
Autor:
Peter Gavora, Nikola Křívánková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 4 (2022)
Výzkumná studie popisuje čtení rodiče s dítětem předškolního věku. Cílem bylo zjistit, jaké interakční strategie používají rodiče při čtení příběhu, jaké možnosti rozvoje dítěte tyto strategie nabízí a jaké role v tét
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42306443a45449deadc79e900507f089
Autor:
Peter Gavora
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 31, Iss 1, Pp 137–139-137–139 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4959bec8c2fd4c9394465902334a4102
Autor:
Gavora Peter
Publikováno v:
Journal of Language and Cultural Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-14 (2020)
The study concentrated on mothers’ reading to their preschool children. Three broad questions were posed about how the mother’s educational level is associated with: (1) the mother’s reasons to read to the child, (2) frequency and duration of t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/100c185143e444ada44c79caad4dc5ef
Autor:
Gavora, Peter, Wiegerova, Adriana
Publikováno v:
Journal of Baltic Science Education. 18(4):558-568
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=949405
Autor:
Peter Gavora
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 70, Iss 2 (2020)
Abstrakt: Čtení nespočívá pouze v identifikaci písmen a chápaní jejich spojení ve slovech. Čtenář také musí znát grafické a formální vlastnosti knihy, směr čtení a další prvky, které se souborně nazývají konvence tištěné
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a3b067d952e480981a606a8993d198e
Autor:
Wiegerová Adriana, Gavora Peter
Publikováno v:
Journal of Language and Cultural Education, Vol 6, Iss 2, Pp 36-47 (2018)
This empirical study focused on parents who enrolled their two-year old children in preschools in the Czech Republic. Recent provision of the Ministry of Education recommended that preschools accept children who are as young as two years, in response
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b175db4790324ad88c89d98f67b12f3f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.