Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Gap thinking"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
School mathematics comprises a diversity of concepts whose cognitive complexity is still poorly understood, a chief example being fractions. These are typically taught in middle school, but many students fail to master them, and misconceptions freque
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4614d15e9b4b444bb2ed40c8da61b3b5
Publikováno v:
Studia Psychologica, Vol 62, Iss 2 (2020)
Many studies have addressed the natural number bias in fraction comparison, focusing on the role of congruency. However, the congruency effect has been observed to operate in the opposite direction, suggesting that a deeper explanation must underlie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85652816bb554be2b1c9a8da5fd286c1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The literature has amply shown that primary and secondary school students have difficulties in understanding rational number size. Many of these difficulties are explained by the natural number bias or the use of other incorrect reasoning such as gap
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::69e737459fa5860f7b8e66da239e1f30
https://lirias.kuleuven.be/handle/20.500.12942/708037
https://lirias.kuleuven.be/handle/20.500.12942/708037
Autor:
Annemiek Stoopendaal
Publikováno v:
Journal of Health Organization and Management, 2015, Vol. 29, Issue 7, pp. 1080-1097.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JHOM-08-2014-0141
Publikováno v:
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Universidad de Alicante (UA)
Understanding rational numbers is a complex task for primary and secondary school students. Previous research has shown that a possible reason is students’ tendency to apply the properties of natural numbers (inappropriately) when they are working
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f2ea0f2c05907e02ed13744bd51ac3be
https://lirias.kuleuven.be/handle/123456789/663054
https://lirias.kuleuven.be/handle/123456789/663054
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.