Zobrazeno 1 - 10
of 72
pro vyhledávání: '"G.E. MacKinnon"'
Publikováno v:
Brain and Language. 63:237-255
It has been hypothesized that there is a critical period for first-language acquisition that extends into late childhood and possibly until puberty. The hypothesis is difficult to test directly because cases of linguistic deprivation during childhood
Publikováno v:
Journal of Neurolinguistics. 9:113-133
Patients with acquired deep dyslexia are unable to read nonwords aloud. The deficit has therefore been attributed to damage in nonlexical phonological processing. Buchanan, Hildebrandt and MacKinnon [5 Journal of Neurolingistics 8, 163–182, 1994] d
Publikováno v:
Journal of Neurolinguistics. 8:163-181
Recent work has shown that implicit phonological knowledge plays a role in the word recognition performance of deep dyslexics [H ildebrandt , N. and S okol , S.M. Reading and Writing , 5 , 43–68, 1993; K atz , R.B. and L anzoni , S.M. Quarterly Jou
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Brain and language. 92(2)
Recent research on developmental dyslexia has suggested a phonological core deficit hypothesis (e.g., Manis, Seidenberg, Doi, McBride-Chang, & Peterson, 1996; Stanovich, Siegel, & Gottardo, 1997) whereby pure cases of developmental phonological dysle
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.