Zobrazeno 1 - 10
of 84
pro vyhledávání: '"G. Van der Snickt"'
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 12, Iss 1, Pp 1-15 (2024)
Abstract The recent multi-analytical study carried out on the Van Eyck’s Ghent Altarpiece showed the simultaneous presence of several kinds of metal carboxylates in oil-rich glaze layers. This outcome raised the question whether these carboxylates
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/06d4a4ae520a4dd2ab69c7ffa220be6d
Autor:
A. van Loon, P. Noble, D. de Man, M. Alfeld, T. Callewaert, G. Van der Snickt, K. Janssens, J. Dik
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 8, Iss 1, Pp 1-19 (2020)
Abstract As part of the NWO Science4Arts REVISRembrandt project (2012–2018), novel chemical imaging techniques were developed and applied to the study of Rembrandt’s late experimental painting technique (1651–1669). One of the unique features i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0692354f4fd645dd9eb35d10d1aa9996
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
D. de Man, Tom Callewaert, Joris Dik, G. van der Snickt, Koen Janssens, Matthias Alfeld, A. van Loon, Petria Noble
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 8, Iss 1, Pp 1-19 (2020)
Heritage Science, 8
Heritage science
Heritage Science, 8
Heritage science
As part of the NWO Science4ArtsREVISRembrandtproject (2012–2018), novel chemical imaging techniques were developed and applied to the study of Rembrandt’s late experimental painting technique (1651–1669). One of the unique features in his late
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
A. van Loon, R. Vertongen, Victor Gonzalez, Koen Janssens, G. van der Snickt, Joris Dik, S. De Meyer, Kathryn A. Dooley, Abbie Vandivere, John K. Delaney, Frederik Vanmeert
Publikováno v:
Science advances 5(8), eaax1975-(2019). doi:10.1126/sciadv.aax1975
Science Advances
Science Advances, 5(8)
Science Advances
Science Advances, 5(8)
Science advances 5(8), eaax1975 - (2019). doi:10.1126/sciadv.aax1975
Until the 19th century, lead white was the most important white pigment used in oil paintings. Lead white is typicallycomposed of two crystalline lead carbonates: hydrocerussit
Until the 19th century, lead white was the most important white pigment used in oil paintings. Lead white is typicallycomposed of two crystalline lead carbonates: hydrocerussit
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e6f4ef66a546d7a071fcc59a8ec92e98
https://bib-pubdb1.desy.de/record/426556
https://bib-pubdb1.desy.de/record/426556
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Chris McGlinchey, Koen Janssens, Joris Dik, B.A. van Driel, Ana Martins, D. Dahlberg, G. van der Snickt, J Coddington
Publikováno v:
Heritage Science, 4
Heritage science
Heritage science
Jackson Pollock's Number 1A, 1948 painting was investigated using in situ scanning macro-x-ray fluorescence mapping (MA-XRF) to help characterize the artist's materials and his creative process. A multivariate curve resolution-alternating least squar
Autor:
D. Conover, Koen Janssens, Petria Noble, Matthias Alfeld, Jason G. Zeibel, John K. Delaney, A. van Loon, G. van der Snickt, Joris Dik
Publikováno v:
Microchemical journal
The painting Saul and David, considered to date from c. 1652 and previously attributed to Rembrandt van Rijn and/or his studio, is a complex work of art that has been recently subjected to intensive investigation and conservation treatment. The goal