Zobrazeno 1 - 10
of 191
pro vyhledávání: '"G. Tinarelli"'
Autor:
C. Gariazzo, B. Leitl, S. Trini Castelli, K. Baumann-Stanzer, T.G. Reisin, F. Barmpas, G. Tinarelli, C.M. Milliez, P. Armand, E. Bemporad
Publikováno v:
Chemical Engineering Transactions, Vol 36 (2014)
The COST Action ES1006 is mainly aimed at evaluating and improving the reliability of neighbourhood- scale emergency response tools on the basis of a comprehensive, concerted and harmonized cross- national approach. The main focus is the evaluation o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b9f95647334481f8ac16971de3c7015
Publikováno v:
Nonlinear Processes in Geophysics, Vol 2, Iss 2, Pp 89-100 (1995)
The transfer of a passive tracer in inhomogeneous turbulent flow is investigated. Starting from Lumley's constitutive equation, we derived an expression for the ratio between the effective eddy diffusivity K and eddy diffusivity K as a function of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d953ce37dfff44f68cf61019b2dea78b
Autor:
A. Riccio, D. Di Luccio, V. Di Vito, E. Bucchignani, N. van den Dungen, J. Middel, X. Prats, Serra Hunter Fellow, S. Finardi, A. Nanni, G. Tinarelli, M. Ciaburri, G. Duca, R. Russo, J. Kukkonen, M. Sofiev
Air operations largely use weather information (visibility, wind, precipitation) to make the air traffic flow safe, continu- ous and efficient. Runway choice, arrival and departure routes are all affected by local weather. Weather causes operational
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::284e2a572f0f4a00ac9db4b7c5e1e082
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
S. Finardi, R. Hänninen, A. Nanni, N. Pepe, C. Pozzi, P. Radice, M. Sofiev, G. Tinarelli, A. Riccio, E. Bucchignani
The environmental impact of aviation emissions has been analysed at different spatial and temporal scales to assess the main impact of aircraft operations including taxi, take-off, landing and cruise phases. Chemical transport models have been applie
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c5640926cc2213ac38d44a77e50de1dd
Autor:
A. Riccio, D. Di Luccio, A. Nanni, G. Tinarelli, S. Finardi, C. Pozzi, G. Calori, V. Di Vito, G. Cerasuolo, R. V. Montaquila, A. Errico, E. Bucchignani, M. Montesarchio, L. Zollo, D. Cinquegrana, M. Sofiev, R. Hänninen, M. Ciaburri, G. Duca, R. Russo, N. Van Den Dungen, K. Sutopo, X. Prats, M. Melgosa, J. De Homdedeu
Weather phenomena are one of the biggest causes for significant delays and unpredictable disruptions within air traffic management (ATM) network operations. The changing global climate increases the future severity and frequency of these air traffic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::011e6890db47d117afa4f84812a7cb7d
Autor:
A. Riccio, D.Di Luccio, V. Di Vito, G. Cerasuolo, R. V. Montaquila, A. Errico, E. Bucchignani, M. Montesarchio, A. L. Zollo, D. Cinquegrana, N. van den Dungen, J. Middel, K. Sutopo, X. Prats, M. Melgosa, J. De Homdedeu, S. Finardi, A. Nanni, G. Tinarelli, M.Ciaburri, G.Duca, R.Russo, M. Sofiev, R.Hänninen
According to the “European Aviation Environmental Report – 2019”, in 2016, aviation accounted for 3.6% of the total EU28 greenhouse gas emissions and for 13.4% of the emissions from transport, making aviation the second most important source of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8960296fafcd30389cbb916bb3d3ac3e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.