Zobrazeno 1 - 10
of 172
pro vyhledávání: '"G. Lackner"'
Publikováno v:
Earth System Science Data, Vol 16, Pp 1523-1541 (2024)
As the vegetation in the Arctic changes, tundra ecosystems along the southern border of the Arctic are becoming greener and gradually giving way to boreal ecosystems. This change is affecting local populations, wildlife, energy exchange processes bet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/132dae959466414d9c02df441d541555
Publikováno v:
The Cryosphere, Vol 16, Pp 3357-3373 (2022)
The forest–tundra ecotone is a large circumpolar transition zone between the Arctic tundra and the boreal forest, where snow properties are spatially variable due to changing vegetation. The extent of this biome through all circumpolar regions infl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a3c44a330034d16869a74da08fd85a2
Publikováno v:
The Cryosphere, Vol 16, Pp 127-142 (2022)
Arctic landscapes are covered in snow for at least 6 months of the year. The energy balance of the snow cover plays a key role in these environments, influencing the surface albedo, the thermal regime of the permafrost, and other factors. Our goal is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/43f9941d677840f7881d2ab318a45622
Publikováno v:
Earth System Science Data, Vol 13, Pp 4331-4348 (2021)
Seasonal snow covers Arctic lands 6 to 10 months of the year and is therefore an essential element of the Arctic geosphere and biosphere. Yet, even the most sophisticated snow physics models are not able to simulate fundamental physical properties of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4b3e7e475e71432fa7d43b0c6a3e69cc
Publikováno v:
Insight - Non-Destructive Testing and Condition Monitoring. 62:724-734
At present, the major acoustic emission (AE) standards in the world mainly consist of American, European, International Organization for Standardization (ISO) and Chinese standards. The status of the four groups of standards is analysed in this paper
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.