Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"G. Dichtl"'
Publikováno v:
Journal of Affective Disorders. 31:49-60
The new ICD-10 categories of ‘depressive episode’ (F32) and ‘recurrent depressive disorder’ (F33) were evaluated on the levels of diagnoses, subtypes, syndromes and symptoms. Interrater reliability was analyzed from findings of four independe
Publikováno v:
Psychopathology. 27:19-28
The compatibility of the classification systems ICD-10 and DSM-III-R was investigated in a sample of 100 psychiatric inpatients with severe affective and psychotic disorders. Four independent raters assessed diagnoses by means of checklists from psyc
Publikováno v:
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience. 242:209-217
The psychiatric classification systems ICD-10 and DSM-III-R were compared by applying both sets of diagnostic criteria to the same sample of patients suffering from affective and psychotic disorders. Four independent raters assessed diagnoses accordi
Publikováno v:
Klinische Neurophysiologie. 34
Autor:
G. Dichtl
Publikováno v:
Psychische Krankheit im Alter ISBN: 9783642770913
Das SIDAM ist ein Strukturiertes Interview zur Diagnostik der Demenz vom Alzheimer-Typ, Multiinfarktdemenz und Demenzen anderer Atiologie nach DSM-III-R (und ICD-10) (Zaudig et al. 1989). Es enthalt alle fur eine DSM-III-R-Demenzdiagnostik erforderli
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::eef49eccd12e42c1d16635eb72efe38f
https://doi.org/10.1007/978-3-642-77090-6_43
https://doi.org/10.1007/978-3-642-77090-6_43
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.