Zobrazeno 1 - 10
of 15
pro vyhledávání: '"G Virzì Mariotti"'
Autor:
G Virzì Mariotti, G Ficarra
Publikováno v:
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering. 223:1119-1132
The research reported in this paper aims to simulate the road-holding of a virtual vehicle using multi-body simulation to estimate both the contact forces between the tyre and ground and the roll motion when cornering. Furthermore, the effect of the
Publikováno v:
The Journal of Strain Analysis for Engineering Design. 44:287-295
In this paper the results of experimental tests are shown, lead by extended method of measurement, on a tire for an off-road vehicle 175/82 R16, inserting Prescale paper at the contact with the ground. The experimental analysis of the pressures is le
Publikováno v:
Meccanica. 43:251-262
The purpose of the work is the realization of a composite material with long glass fibers having better characteristic than a fiber random composite, to permit the reduction of weight and costs to shipyards for pleasure craft. Structural optimization
Autor:
Gabriele Barbaraci, G Virzì Mariotti
Publikováno v:
Modelling and Simulation in Engineering, Vol 2011 (2011)
The control systems applied on active magnetic bearing are several. A perfect levitation is characterized by maintaining the operating point condition that is characterized by the center of stator coincident with the geometric center of shaft. The fi
Publikováno v:
Advances in Composite Materials-Ecodesign and Analysis
Polymeric and composites materials are increasingly used in industry as structural parts, so that specific information on their mechanical properties "at long term" (creep, relaxation, fatigue) are requested. The design and implementation of these co
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8b9971ca6ccd5bf7737cad2e33b46686
http://hdl.handle.net/10447/53771
http://hdl.handle.net/10447/53771
Autor:
Antonino Pasta, G Virzì Mariotti
The difference between the stress value calculated by a two-dimensional finite element model of spur gears and those obtained by the rules in ISO 6336 was evaluated. Hertz theory, which provides information on the extension of the contact area and th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6be191bd0badf150d37f017c6e0dc9b7
http://hdl.handle.net/10447/28417
http://hdl.handle.net/10447/28417
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.