Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"G, Vaysse"'
Publikováno v:
Canadian Journal of Experimental Psychology / Revue canadienne de psychologie expérimentale. 49:520-529
The proboscis extension reflex (PER) can be elicited by applying a sucrose stimulation to the tarsus of a walking fly. This reflex decreases in frequency with repetition, presumably habituation, a nonassociative learning. If each sucrose stimulation
Publikováno v:
Canadian Journal of Zoology. 71:985-990
Male courtship events of two neurological mutants (nobridgeKS49 (nob) and minibrain3 (mnb)) of Drosophila melanogaster were recorded and subjected to quantitative and sequential analysis. The nob mutation, which disorganizes the protocerebral bridge,
Publikováno v:
Canadian journal of experimental psychology = Revue canadienne de psychologie experimentale. 49(4)
The proboscis extension reflex (PER) can be elicited by applying a sucrose stimulation to the tarsus of a walking fly. This reflex decreases in frequency with repetition, presumably habituation, a nonassociative learning. If each sucrose stimulation
Autor:
G, Vaysse, J, Médioni
Publikováno v:
Comptes rendus des seances de la Societe de biologie et de ses filiales. 170(6)
In a recently described procedure of negative instrumental conditioning, applied to the tarsal reflex of Drosophila (Médioni and Vaysse, 1975), it was attempted to eliminate some "noise" sources superimposed on the associative conditioning effect. 1
Publikováno v:
Comptes rendus des seances de la Societe de biologie et de ses filiales. 172(5)
Autor:
J, Médioni, G, Vaysse
Publikováno v:
Comptes rendus des seances de la Societe de biologie et de ses filiales. 169(5)
In Drosophila it was possible to carry out a negative instrumental conditioning of the tarsal reflex (extension of the proboscis in response to a sucrose stimulation of the forelegs) : the insects could be trained to inhibit this reaction through a r
Autor:
G, Vaysse
Publikováno v:
Comptes rendus des seances de la Societe de biologie et de ses filiales. 167(5)
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.