Zobrazeno 1 - 10
of 229
pro vyhledávání: '"G, McKoon"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
G, McKoon, R, Ratcliff
Publikováno v:
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 20:1239-1243
J. L. Nicol and D. Swinney (1989) reported that lexical decision response times to a test word that was related to the implicit object of a verb were faster, when tested immediately after the verb, than response times to a control test word. They con
Publikováno v:
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 19:1040-1052
Some interpersonal verbs, such as admire and amaze, describe an action or property of one person (the reactor) that is necessarily a response to an action or property of another (the initiator). We hypothesized that these verbs make the initiator rel
Publikováno v:
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 18:266-283
Psychological investigations of pronoun resolution have implicitly assumed that the processes involved automatically provide a unique referent for every pronoun. We challenge this assumption and propose a new framework for studying pronoun resolution
Autor:
G, McKoon, R, Ratcliff
Publikováno v:
Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition. 18:1155-1172
Spreading activation theories and compound cue theories have both been proposed as accounts of priming phenomena. According to spreading activation theories, the amount of activation that spreads between a prime and a target should be a function of t
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of experimental psychology. Learning, memory, and cognition. 21(3)
Four experiments were conducted to examine the role of metaphor-based schemas in text comprehension and representation. In Experiment 1, schemas facilitated recognition judgements for schema-related sentences that had been presented in a text. Simila
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.