Zobrazeno 1 - 10
of 154
pro vyhledávání: '"Funk, Russell J"'
Autor:
Kang, Huquan, Fu, Luoyi, Funk, Russell J., Wang, Xinbing, Ding, Jiaxin, Liang, Shiyu, Wang, Jianghao, Zhou, Lei, Zhou, Chenghu
The past few centuries have witnessed a dramatic growth in scientific and technological knowledge. However, the nature of that growth - whether exponential or otherwise - remains controversial, perhaps partly due to the lack of quantitative character
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2409.08349
Autor:
Chandanabhumma, P Paul, Fetters, Michael D, Pagani, Francis D, Malani, Preeti N, Hollingsworth, John M, Funk, Russell J, Aaronson, Keith D, Zhang, Min, Kormos, Robert L, Chenoweth, Carol E, Shore, Supriya, Watt, Tessa M F, Cabrera, Lourdes, Likosky, Donald S
Publikováno v:
JMIR Research Protocols, Vol 9, Iss 6, p e18324 (2020)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32f9656b4d154584a5032db315b08a36
Serendipity plays an important role in scientific discovery. Indeed, many of the most important breakthroughs, ranging from penicillin to the electric battery, have been made by scientists who were stimulated by a chance exposure to unsought but usef
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.07519
A growing stream of research finds that scientific contributions are evaluated differently depending on the gender of the author. In this article, we consider whether gender differences in writing styles - how men and women communicate their work - m
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2204.13805
How does scientific knowledge grow? This question has occupied a central place in the philosophy of science, stimulating heated debates, but yielding no clear consensus. Many explanations can be understood in terms of whether and how they view the ex
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2204.09747
Autor:
Gebhart, Thomas, Funk, Russell J.
The growth of science and technology is a recombinative process, wherein new discoveries and inventions are built from prior knowledge. Yet relatively little is known about the manner in which scientific and technological knowledge develop and coales
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2009.13620
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Social Networks January 2023 72:165-182
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.