Zobrazeno 1 - 10
of 12 405
pro vyhledávání: '"Functions of education"'
Autor:
Mulugeta Yayeh Worku
Publikováno v:
Bahir Dar Journal of Education, Vol 23, Iss 2 (2023)
Using the four major philosophies of education (Perennialism, Essentialism, Progressivism, and Social Reconstructionism) as its theoretical framework, this study examined the perceptions of teacher educators about the functions of education in Ethiop
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3e0ca6037c174771aebfc5bbb3506bdd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
علوم تربیتی از دیدگاه اسلام, Vol 10, Iss 18, Pp 91-118 (2022)
The purpose of this study is to study the Qur'anic concept of benevolence (Ehsan) and to extract its principles and functions for today education. In this article, first the lexical and idiomatic meaning of Ehsan in dictionary books has been examined
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ae6e2863b4642a18ef280f3d3373122
Autor:
Goldstein, Sam, author, McGoldrick, Keith D., author
Publikováno v:
Executive Functions and Writing, 2021.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198863564.003.0013
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mohammed Ahmed Babker Asaad
Publikováno v:
Journal of Education and Practice. 7:68-73
Purpose: The purpose of this review was toe the role of different cognitive functions in education. Methodology: The paper used a desk study review methodology where relevant empirical literature was reviewed to identify main themes and to extract kn
Autor:
Szarota, Zofia
Publikováno v:
e-mentor. 78(1):46-53
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=772300
Autor:
N.N. Maltseva
Publikováno v:
Современные наукоемкие технологии (Modern High Technologies). :86-90
Publikováno v:
Comparative Education Review, 1975 Feb 01. 19(1), 68-87.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/1187727
Autor:
Laurie, S. S.
Publikováno v:
Science, 1887 Apr . 9(219), 367-370.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/1763081