Zobrazeno 1 - 10
of 101
pro vyhledávání: '"Functional Language Learning"'
Translation theory is a logically based model of bilingual communication; it is a theoretical part of translation linguistics (a branch of linguistics that studies translation as a linguistic phenomenon).
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c6ea8234e164aa80f98c6c15d27ba4a9
Autor:
Merja Meriläinen, Maarika Piispanen
Publikováno v:
lnternational Electronic Journal of Elementary Education.
Early foreign language teaching has recently been made compulsory in Finland, making this an area open to development and innovation where policy - makers and teachers play a significant role in creating new kinds of learning environments, operating
Autor:
Maarika Piispanen, Merja Meriläinen
Success in an increasingly globalized world sets requirements for versatile communication skills and understanding about other cultures. One of the keys to success is versatile language skills, on which the European Commission spoke out as early as i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::99631af85755fcb9faedd450c93ec24b
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201910224549
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201910224549
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
PITKÄSALO, ELIISA, SARHEMAA, MARIA
Publikováno v:
Lähivõrdlusi / Lähivertailuja; 2023, Issue 33, p210-236, 27p
Publikováno v:
Language Teaching Research Quarterly; 2024 Special Issue, Vol. 44, p129-198, 70p
Autor:
Vassallo, Brian
Publikováno v:
Educational Management Administration & Leadership; Jan2024, Vol. 52 Issue 1, p171-188, 18p
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Eliisa Pitkäsalo, Maria Sarhemaa
Publikováno v:
Lähivõrdlusi, Vol 33, Pp 210-236 (2023)
"Finnish as a source language, Hungarian as a target language: Is it possible to learn language by translating?". Translation was commonly used as a language learning method before the functional communicative approach appeared. In earlier decades, t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/235ce101a20b4b1882159d2df2ca9a76