Zobrazeno 1 - 10
of 110
pro vyhledávání: '"French L2"'
Publikováno v:
Journal of Information and Telecommunication, Vol 8, Iss 1, Pp 71-91 (2024)
ABSTRACTThe interlanguage of second and foreign language French learners presents certain patterns that offer a formal framework within the context of the Applicative Combinatory Categorical Grammar. These patterns manifest in the acquisition of obje
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cfa48bf9e23c4dd68a6b7b3737b0b4b2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vera Regan
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 1, p 19 (2023)
Until recently, research on language attitudes focused mainly on attitudes relating to speakers’ L1. However, with the increase in interest in multilingualism in a globalised world, there has been a renewed interest in language attitudes relating t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e9d3d641fdd416aba6711e9e3027734
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Languages, Vol 6, Iss 2, p 73 (2021)
The acquisition of determiners in French presents a significant challenge for both children in L1 and adults in L2. Research in L1 acquisition has found that French determiners, which are highly constrained, appear quite early relative to other langu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7348248ef0b34117a4b707976b5bed74
Publikováno v:
Languages, Vol 6, Iss 1, p 20 (2021)
This study deals with the expression of additive linking in L2 French by adult German learners with two proficiency levels (advanced vs. intermediate). We examine whether crosslinguistic influences are observed in three domains: the frequency and typ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42f2b7573d6c4793beece429d537ec9f
Autor:
Bonadonna, Maria Francesca
Le recours aux dictionnaires demeure limité dans la didactique du FLE, en raison de l’absence d’une compétence dictionnairique chez les enseignants et les apprenants. Dans cette étude, nous entendons explorer le statut d’une telle compétenc
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::12b7c46c7497771c491f2532de196b38
Autor:
Cyrille Granget
Publikováno v:
Discours, Vol 23 (2018)
The purpose of this study is to understand the influence of the first language (L1) on the emergence of auxiliary verbal constructions (AVCs) in a second language (L2). In particular, we investigate the influence of Japanese L1 on the use of AVCs in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59785d6cb0fa4378bc1b4e86d456cb83