Zobrazeno 1 - 10
of 867
pro vyhledávání: '"Free-piston engine"'
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-20 (2024)
Abstract Due to their unique operating characteristics and high thermal efficiencies, free-piston engine linear generator (FPELG) has attracted research interest in recent years, thanks to the crankshaft absence. The FPELG has three typical structure
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66f824cc141d41d0b11a48cd4680d23e
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 56, Iss , Pp 104279- (2024)
The formation of the gas mixture in the cylinder has a significant effect on the combustion and emission of the engine. The main difference between a conventional engine and a free piston engine is that the piston movement mode is different. Therefor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5362e7f1a0dd4e3cad5d674858e4883b
Publikováno v:
Energy Conversion and Management: X, Vol 20, Iss , Pp 100413- (2023)
In the current technological era, with the rapid advances in low-carbon power generation solutions, there has been renewed interest in the Free Piston Engine (FPE) as a viable thermal propulsion technology. However, describing and capturing the intri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a23224d4a19b49b9ade9b973562d1947
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 129331-129339 (2023)
A free-piston engine linear generator (FPEG) is constructed by combining a reciprocating internal combustion engine and a linear generator. FPEG is required to improve both the accuracy of the top-dead-center (TDC) positioning considering frequent co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b11a7317b1d4611b653bcb9a2d2c729
Autor:
Ahmed T. Raheem, A. Rashid A. Aziz, Saiful A. Zulkifli, Abdalrazak T. Rahem, Wasiu B. Ayandotun
Publikováno v:
Alexandria Engineering Journal, Vol 61, Iss 10, Pp 7877-7916 (2022)
The free piston engine linear generator (FPELG) is a simple structure engine with only two main parts, i.e., the linear generator and a free piston engine, which has less friction, low emission, high thermal efficiency, and multi-fuel engine. However
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9dfd05ccf394401b4c5111c90f0aced
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.