Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"Free-comment"'
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 54, Iss , Pp 110549- (2024)
This article describes a dataset providing sensory and nutritional information for 30 commercial cooked hams (without rind, not flavored) representative of the French commercial segment.The sensory data were collected in two phases. During the first
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd58c5861c9f462cbe96fd406c950771
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 48, Iss , Pp 109271- (2023)
This paper describes data on the consumer sensory perception of liquid mixtures including sapid and aromatic compounds. A total of 149 consumers participated in this study. They were randomly assigned to one of three panels. Each panel used a differe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32b9136bbb0c43d7a6f7d3278a96fcf1
Autor:
Michel Visalli, Magalie Dubois, Pascal Schlich, François Ric, Jean-Marie Cardebat, Nikolaos Georgantzis
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 46, Iss , Pp 108873- (2023)
This article describes a dataset providing temporal sensory descriptions and affective answers for red wines: two Bordeaux and two Riojas. The wines were tasted at home by French (FR, n=106) and Spanish (SP, n=98) consumers and in the lab by wine stu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3db6a06d23164b16b1e08a77e3ef2b56
Autor:
Michel Visalli, Sylvie Cordelle, Benjamin Mahieu, Catherine Pedron, Betty Hoffarth, Manon Praudel, Marine Coutière, Pascal Schlich
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 45, Iss , Pp 108708- (2022)
This article describes a dataset providing temporal sensory perception data of four dark chocolates, four guacamoles, four crisps and four ice teas collected from 436 consumers divided in six groups. Each group of consumers has tested all products us
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11d6ebd0790c45c4a784d81090fbc541
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Canty, Ellise Adia
Selecting the correct methodology to better understand how consumers perceive food products is a challenging task for the food industry and sensory researchers alike. Free comment tasks (FC) utilize the advantages of open-ended questions to generate
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/111238
Publikováno v:
Food Quality and Preference
Food Quality and Preference, Elsevier, 2022, 96, pp.104389. ⟨10.1016/j.foodqual.2021.104389⟩
Food Quality and Preference, Elsevier, 2022, 96, pp.104389. ⟨10.1016/j.foodqual.2021.104389⟩
International audience; Consumers’ hedonic appreciation is important for the commercial success of a product. To formulate appreciated products, sensory and hedonic data of some existing products are often linked to each other. Because existing pro
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::7d2bb5b8e6a8b2d4cce0b57d6be7ea3d
https://hal.inrae.fr/hal-03426763
https://hal.inrae.fr/hal-03426763
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.