Zobrazeno 1 - 10
of 216
pro vyhledávání: '"Fox, R.C."'
The Fast Track Land Reform Programme is the defining instrument for Zimbabwe’s future development prospects. In the three year period from 2000 to 2002 300,000 families were resettled on 11 million hectares thus witnessing the end of the colonial d
Externí odkaz:
http://eprints.ru.ac.za/362/1/FTLRP.pdf
Autor:
Rowntree, K.M., Fox, R.C.
Land degradation is the result of the intersection of a complex set of biophysical and socio-economic factors. The capacity of an individual or community to address land degradation is likewise constrained. While it is quite possible for professional
Externí odkaz:
http://eprints.ru.ac.za/366/1/Rowntree%26FoxVietnam.pdf
Autor:
Fox, R.C.
This inaugural lecture is in two parts: each related to a different nexus of the four types of scholarly activity. The first reflects on my career and is an examination of how I have developed as a teacher and learner. The key scholarly activities be
Externí odkaz:
http://eprints.ru.ac.za/285/1/Inaugural.pdf
Autor:
Fox, R.C., Rowntree, K.M.
In sharp contrast to the debates concerning land policy, land tenure and sustainable resource management in South Africa is any input concerning the geographical distribution of land productivity. This paper attempts to redress this imbalance by prov
Externí odkaz:
http://eprints.ru.ac.za/464/1/FoxRowntreeIGUpaper.pdf
Autor:
Fox, R.C.
The Geography of African Development module is part of a year-long Third Year level geography course on Africa that has been offered at Rhodes University since 2002. The course is an exception to the dominant trend, both locally and internationally,
Externí odkaz:
http://eprints.ru.ac.za/361/1/Geography_of_African_Development_-_an_alternative_curriculum.pdf
Autor:
Fairhurst, U.J., Davies, R.J., Fox, R.C., Goldschagg, P., Ramutsindela, M., Bob, U., Khosa, M.M.
The research team presents the findings of a comprehensive investigation into the status and role of Geography as an academic discipline in South Africa. The paper begins by placing the discipline in historical and epistemological context. Extensive
Externí odkaz:
http://eprints.ru.ac.za/360/1/Geography_-_the_state_of_the_discipline_in_South_Africa_(2000_-_2001).pdf
Publikováno v:
Geography, 2007 Oct 01. 92(3), 208-220.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/40574335
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.