Zobrazeno 1 - 10
of 185
pro vyhledávání: '"Foveated rendering"'
Publikováno v:
Frontiers in Virtual Reality, Vol 5 (2024)
This study presents the horizontal spatial specifications required for developing ideal head-mounted displays (HMDs) that provide visual experiences indistinguishable from those obtained without wearing HMDs. We investigated the minimum specification
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/191ea2ced9794ec0bf383f15d2ad7332
Publikováno v:
Journal on Interactive Systems, Vol 15, Iss 1 (2024)
Real-time effects achieved by path tracing are essential for creating highly accurate illumination effects in interactive environments. However, due to its computational complexity, it is essential to explore optimization techniques like Foveated Ren
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffe90a28934b4581ba1ace4abbe0c778
Autor:
Munehiro Kozuma, Yusuke Komura, Shoki Miyata, Yuki Okamoto, Yuki Tamatsukuri, Hiroki Inoue, Toshihiko Saito, Hidetomo Kobayashi, Tatsuya Onuki, Yuichi Yanagisawa, Toshihiko Takeuchi, Yutaka Okazaki, Hitoshi Kunitake, Daiki Nakamura, Takaaki Nagata, Yasumasa Yamane, Makoto Ikeda, Shunpei Yamazaki
Publikováno v:
IEEE Journal of the Electron Devices Society, Vol 12, Pp 187-194 (2024)
We developed an organic light-emitting diode (OLED)/oxide semiconductor (OS)/silicon (Si) display in which Si CMOS display drivers can be arranged two-dimensionally by monolithically stacking ${c}$ -axis-aligned crystalline oxide semiconductor (CAAC-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7301f291d1704b3fb5931c96fe984c7b
Autor:
Baraka William Nyamtiga, Derek Kwaku Pobi Asiedu, Airlangga Adi Hermawan, Yakub Fahim Luckyarno, Ji-Hoon Yun
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 17308-17327 (2024)
Foveated rendering (FR)—in which the central foveal layer (the area around the eye gaze) of a virtual reality (VR) image is rendered at the highest resolution and the peripheral layers are rendered at progressively lower resolutions—is an advance
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24a1e21a7667402ab475d56d935d6b2d
Publikováno v:
Computational Visual Media, Vol 9, Iss 2, Pp 195-228 (2023)
Abstract Recently, virtual reality (VR) technology has been widely used in medical, military, manufacturing, entertainment, and other fields. These applications must simulate different complex material surfaces, various dynamic objects, and complex p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/013f7b0e6a5f427aacac04fbef4c7c3b
Publikováno v:
Graphical Models, Vol 129, Iss , Pp 101184- (2023)
Real time Path-tracing is becoming an important approach for the future of games, digital entertainment, and virtual reality applications that require realism and immersive environments. Among different possible optimizations, denoising Monte Carlo r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c35f35322918476fa08cfd9029b10b07
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.