Zobrazeno 1 - 10
of 83
pro vyhledávání: '"Formativní hodnocení"'
Autor:
Iva Stuchlíková, Tomáš Janík, Lukáš Rokos, Eva Minaříková, Libuše Samková, Petr Najvar, Alena Hošpesová, Marcela Janíková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 33, Iss 2 (2024)
Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně používány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c2f7cdac1814d8895d382a8331bcc6f
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 1 (2021)
Předkládaná teoretická studie se zaměřuje na otázky související s propojením formativního hodnocení a badatelsky orientované výuky ve školní praxi a k této problematice přistupuje společně pro matematiku a přírodovědné předm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/035b415c963041d2b58ce0ab0317f9a2
Mikrovyučování jako prostor pro implementaci vrstevnického hodnocení do přípravy studentů učitelství
Autor:
Lukáš Rokos
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 30, Iss 3, Pp 315–346-315–346 (2020)
Příspěvek propojuje dva fenomény přípravy studentů učitelství. Jedním z nich je užití mikrovyučování při oborových didaktikách a druhým je užití vrstevnického hodnocení. V rámci mikrovyučování při didaktice přírodopisu a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/354ba10e822b42aba7d3100a9770530e
Autor:
Lukáš Rokos, Jana Lišková
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 29, Iss 1, Pp 43–72-43–72 (2019)
Příspěvek sleduje kvalitu vrstevnické zpětné vazby, kterou poskytli žáci svým spolužákům při řešení badatelské úlohy z biologie člověka. Cílem studie bylo porovnat hodnocení žáků, učitele a výzkumníka a také posoudit obsa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c470f86648d4d1bb5ba1947904ec308
Autor:
Vimrová, Gabriela
In my diploma thesis, I decided to focus on the evaluation of the issue and, above all, formative education in classical elementary schools. Assessment is very important for a person's future life and therefore teachers should be able to handle it co
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::fdf257afeb795832e9d4ba8ed13af8db
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-526995
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-526995
Autor:
Fišerová, Karolína
The diploma thesis aims to find out what benefits of using formative assessment in teaching see selected teachers and pupils of primary school. The theoretical part focuses on school evaluation, where this term is defined, and the main aspects of ass
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::625464c97bf9a11e7e0777e5475f2d76
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527273
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527273
Autor:
Bošinová, Veronika
The topic of the thesis is assessment of speech as a language skill of secondary school students during Russian language lessons. The theoretical part is dedicated to assessment in the process of learning, its purpose, functions and types. The next p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::725526a3b70d03cfa76decd10a719b38
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527196
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527196
Autor:
Reine, Petra
The thesis deals with self-evaluation of pupils at the secondary school. The goal was to describe concept of self-evaluation in relation to school assessment and to introduce self-assessment into health education classes in 6th grades at secondary sc
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::7c4c40e6ca0bb6bbf809236d5bfe89c0
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527094
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527094
Autor:
Handíková, Karolína
HANDÍKOVÁ KAROLÍNA, Peer assessment in mathematics in the 5th grade of primary school, Prague, Faculty of Education, Charles University, 2022. The diploma thesis Peer Assessment in Mathematics in the 5th Year of Basic School deals with the methods
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::74f85965527148fbeb9c5877153961a9
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527108
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527108
Autor:
Šimková, Nikola
The thesis deals with the self-evaluation of primary school students. The aim is to find out with what perspective the selected first grade teachers approach pupils' self-assessment. The theoretical part explains the concept of assessment. It lists i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2186::88d21cdd354c1e9938c65c839ead4f0a
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527376
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-527376