Zobrazeno 1 - 10
of 153
pro vyhledávání: '"Foreign Language Pedagogy"'
Autor:
Klaudia Anna Kruszynska
Publikováno v:
Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature, Vol 17, Iss 1 (2024)
This monograph extends an invitation for the continued exploration of Linguistic Landscape (LL) as a valuable instrument in secondary and higher education classrooms. The research presented here underscores the benefits of LL in both foreign language
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/77c1889bc1df4678be35346801f9f367
Autor:
Martin Luther Chan
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 7, p 765 (2024)
Hebrew and Arabic are Semitic languages that use abjad alphabets, a consonant-primary writing system in which vowels are featured as optional diacritics. The relatively predictable morphology of Semitic language renders abjad writing feasible, with l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6dc4215b9760450ba31ff53bea522a2c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Karczewski, Daniel
Publikováno v:
Crossroads. A Journal of English Studies. (04 (35)):57-61
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1070463
Autor:
Polo Cano, Nuria
Publikováno v:
marcoELE. Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera, Iss 31, Pp 1-21 (2020)
La mera percepción auditiva del estímulo sonoro puede no ser suficiente para adquirir correctamente la fonética de una lengua extranjera, en este caso, el español. El uso de tecnología proporciona al estudiante feedback objetivo, comprensible, i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2665a800e9642c68220f29de0d741b2
Autor:
Muhammad Yusuf
Publikováno v:
al Mahāra: Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, Vol 6, Iss 1, Pp 77-98 (2020)
The intercultural aspect is an important component of teaching Arabic in Indonesia. That is because cross-cultural understanding is the basis for learners to be able to communicate and interact in Arabic effectively and efficiently. This paper examin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46458a7c06bf4800bda4a04370cf7009
Autor:
Mengmeng Bo
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1e9219a43404e2a98ee0cb50df6d8d8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Swanson M.L.
Publikováno v:
Juvenis Scientia, Iss 5, Pp 23-29 (2019)
The current paper touches up the reasons of difficulties that the English-speaking Learners of Arabic face in the pronunciation of some phonemes. The author explains this phenomenon through the description of the mechanism of formation of similar sou
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/89fa1c1126974027ace88a12869bb72c